علت عدم شماره‌گذاری 11000 خودروی یکی از خودروساز‌ها


علت عدم شماره‌گذاری 11000 خودروی یکی از خودروساز‌ها

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور علت عدم پلاک شدن حدود 11 هزار دستگاه خودرو را که در پارکینگ یکی از خودروساز‌ها قرار دارد، توضیح داد.

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به نقل و انتقال 6 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته در مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: از این تعداد، یک‌ میلیون و 500 هزار دستگاه نوشماره بودند و اکنون نیز برای تأمین پلاک هیچ مشکلی نداریم.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در واکنش به این مطلب که 11 هزار دستگاه خودرو در کف پارکینگ خودروسازان معطل پلاک شدن مانده‌اند! متذکر شد: یکی از خودروسازها 10 هزار و 700 خودرو مدل 1400 دارد و پیگیر بودند که ما این‌ خودروها را به مدل 1401 شماره‌گذاری کنیم که بر اساس ماده چهار آئین‌نامه راهور، اسناد خودرو با مشخصات فنی خودرو و شماره شاسی باید یکسان باشد لذا به دلیل مغایرت مدل با اسناد ارائه شده خودروهای مذکور، شماره‌گذاری را انجام ندادیم.

وی تصریح کرد: در صورت ارائه اسناد این خودروها با مدل 1400، قطعاً شماره‌گذاری انجام می‌شود و شماره‌گذاری خودروی تولیدی سال 1400، با پلاک سال 1401، اجحاف در حق مردم است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه پلیس حافظ منافع مردم است، گفت: خودروهای مذکور با مدل 1401 به هیچ وجه شماره‌گذاری نخواهند شد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 45 هزار پلاک در انبار ایران خودرو و 40 هزار پلاک در انبار سایپا به صورت مازاد وجود دارد، عنوان کرد: انبارهای پلاکمان در سایر خودروسازها نیز شارژ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها