لکه ننگ تاریخی بر پیشانی وهابیت و آل سعود با تخریب قبور ائمه بقیع (ع) / ماهیت دروغین نهادهای حقوق بشری افشا شد


لکه ننگ تاریخی بر پیشانی وهابیت و آل سعود با تخریب قبور ائمه بقیع (ع) / ماهیت دروغین نهادهای حقوق بشری افشا شد

تفکر وهابیت در عربستان سعودی در دهه های گذشته تا امروز سبب جنایات مختلفی شده است تا این جنایات لکه ننگی بر پیشانی آنها برای همیشه تاریخ ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، بشر در طول تاریخ حوادث و رویدادهای مختلفی را سپری کرد تا شاهد تحول و پیشرفت امروز در بخش های مختلف فرهنگی و اعتقادی، صنعتی و تکنولوژی و نظم و قانون در ابعاد مختلف باشد.

انسان ها در دوران گذشته دریافتند نظم اجتماعی، صلح و دوستی و حفظ حقوق مادی و معنوی دیگران سبب رشد و پیشرفت آنها در جوامع خود و راوبط سازنده با دیگر کشورها می شود بنابراین به قوانین مشترکی دست یافتند تا بلکه امورات فوق پیاده سازی شود تا بتوانند به آرمان های انسانی و باورهای اعتقادی خود دست پیدا کنند.

در شرایطی که احترام به اعتقادات و جلوگیری از پایمال شدن باورهای معنوی و انسانی در بین جوامع ملل مختلف وجود دارد و یک قرار داد انسانی به حساب می آید اما این ارزش ها تحت انحصار نهادهای قانونی، بین المللی و حقوق بشری درآمد، تا منافع کشورهای مدعی حقوق بشری را تامین کند و در مواقع نقض آزادی های بشر و تعرض به باورهای معنوی و پایمال شدن جان انسان ها تنها به اظهار تاسف و سکوت و مواضع دوپهلو اکتفا شود و همگان از حقیقت دروغین شعارهای خوش رنگ و لعاب این نهادها باخبر شوند.

یکی از لکه های ننگی که در طول تاریخ بر پیشانی مدعیان حمایت از حقوق معنوی و مادی انسان ها نقش بست، سکوت در برابر تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت و آل سعود بود.


در فلسفه پیدایش وهابیت می توان گفت: در سال ۱۷۱۰ میلادی دولت بریتانیا ۱۰ تن از جاسوسان حرفه‌ای خود را به مصر، عراق، ایران، عربستان و ترکیه فرستاد تا معلومات کافی به منظور تقویت راه‌هایی برای ایجاد تفرقه میان مسلمین و گسترش تسلط بر کشورهای اسلامی جمع آوری کنند.

در این میان مستر همفر به آستانه (ترکیه امروزی و دولت عثمانی آن زمان) فرستاده شد و در آنجا خود را محمد نامید و با عالمی مسن از اهل تسنن و حنفی مذهب آشنا شد و پیش او درس می‌خواند و از این طریق در طی دو سال ماموریتش در آستانه یادگرفتن زبان‌های ترکی و عربی و فراگرفتن قرآن و تعلیمات شریعت اسلام پیشرفت بسیاری کرد و بعد از این مأموریت به لندن بازگشت و پس از گذشت ۶ ماه آموزش و دوره‌های مختلف و مطلع شدن از اسرار و نقاط ضعف و قوت اسلام و مسلمین این بار به بصره در عراق فرستاده شد.

پس از آن مستر همفر با «محمد بن عبدالوهاب» مواجه شد و تمام همت خود را صرف تعلیم و تربیت او کرد، تا در سال ۱۱۴۳ هجری نقشه او به وسیله آن شاگرد دست آموز به مرحله عمل رسیده و مذهب استعماری، التقاطی و ضاله «وهابیت» اعلام و شروع به کار کرد

بنابراین شواهد و قرائن تاریخی نشان می دهد تفکر وهابیت ریشه استعماری و انگلیسی دارد تا بتواند با نفوذ در ارزش ها و باورهای اسلامی در صدد تامین منافع خود باشد در همین راستا وهابیت مقدسات اسلامی را مانع جولان اهداف استعماری خود می داند و با شیوه های مختلفی همچون تخریب قبور ائمه بقیع سعی در نابودی این ارزش ها داشت.

و امروز عربستان سعودی با تفکر وهابیت با ساختن داعش و نسل کشی در منطقه، حمله به استقلال و ایجاد جنگ بر علیه ملت بی دفاع یمن و همچنین به رسمیت شناختن رژیم اشغال گر صهیونیستی را در کارنامه دارد تا همانند گذشتگانشان که با تخریب قبور ائمه بقیع (ع) انسانیت و ارزش های الهی را ذبح کردند به عنوان متهمان نقض کننده حقوق بشر شناخته شوند و از سوی دیگر سکوت نهادهای حقوق بشری همچون سازمان ملل از طریق اظهار تاسف همگان را آگاه ساخت که چگونه کشتار و قتل عامل انسان ها در پوشش حمایت های دروغین و متناقض حقوق بشری توجیه می شود.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری