سجادی: فردی از تعویق بازی‌های آسیایی خوشحال نشد/ این اتفاق را باید به فرصت تبدیل کنیم


سجادی: فردی از تعویق بازی‌های آسیایی خوشحال نشد/ این اتفاق را باید به فرصت تبدیل کنیم

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو خبر مایوس‌کننده‌ای بود و کسی را خوشحال نکرد اما باید این اتفاق را تبدیل به فرصت کنیم.

به گزارش ایرنا، حمید سجادی امروز جمعه در حاشیه مسابقات دو صحرانوردی در باشگاه انقلاب، اظهار داشت: از بانیان این مسابقات تشکر می‌کنم. امروز شاهد جمع قابل توجهی از پیشکسوتان و علاقمندان برای تشویق افراد بودیم که فضای بسیار خوبی را درست کردند. این مسابقات برای ترویج فرهنگ دویدن به خصوص استقامتی بسیار مثبت بود. خودم هم بسیار مشوق بودم که این مسابقات برگزار شود. خودم هم در اینجا دویدم و مسیر بسیار سختی است. این روزها هم مردم بعد از دوران فروکش کردن کرونا نیاز دارند ورزش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دوست داشت در این مسابقات بِدَوَد، گفت: واقعیت این است که پشیمان شدم با لباس شخصی آمدم. اگر می‌دانستم با پیشکسوتان حتی برای دور همی که شده، می‌دویدم.

سجادی در مورد صحبت با پیشکسوتان بیان کرد: در مورد مباحث زیادی صحبت شد. همه در گوش من می‌گفتند که دو و میدانی استان ما را دریاب. صحبت‌هایی که پیشکسوتان کردند، حاکی از این است که دو و میدانی کشور خیلی کار دارد. ظاهرا یک سری اتفاقاتی در این مورد افتاده که باعث نگرانی آن‌ها شده است. با رییس فدراسیون دو و میدانی بارها جلساتی داشتم و نکاتی را هم به او گفتیم. در مورد امکانات، پیست‌ها و حتی کفش‌های میخی نیز با من صحبت کردند. انتظار از من بالاست.

وزیر ورزش ادامه داد: دو و میدانی باید به شهر و بین مردم بیاید. امکانات صحرانوردی در کشور ما خیلی موجود نیست و بیشتر از جاده می‌توان استفاده کرد. بارها این موضوع را تاکید کردم. دو و میدانی برای انواع تیپ‌های مردم رشته دارد. المپیک مدال‌های زیادی در این رشته دارد. این از خواص دو و میدانی است. جزو برنامه‌های مهم ما این است که دو و میدانی را در مردم رواج دهیم. زمینه همگانی شدن آن نیز فوق‌العاده است.

وی عنوان کرد: از ناراحتی‌های پیشکسوتان اطلاع کافی دارم. آن‌ها دوست دارند مسابقات بین‌المللی برگزار شود. دونده‌ها پول کمی از این رشته بدست می‌آورند. باید نحوه برگزاری لیگ‌ها تغییر پیدا کند و دو و میدانی شناسانده شود.

سجادی در پاسخ به این پرسش که آیا تعویق بازی‌های آسیایی به نفع ورزش کشورمان شد یا نه، گفت: باید کارشناسی شود. فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی کردند و تقریبا کسی از شنیدن این خبر خوشحال نشده است. رییس ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس هستم و از جزییات به طور کامل خبر دارم. آمادگی کامل از نظر امکانات داشتیم. به نظر این یک شوک مایوس‌کننده بود اما میزبان تصمیم به این کار گرفته و نمی‌توان کاری کرد. باید این تعویق را به فرصت تبدیل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی