بازسازی باغ 4 هزار ساله مصری برای نخستین بار در جهان


تیمی از متخصصین در نیوزلند موفق شدند برای نخستین بار یک باغ ۴ هزار ساله مصری را بازسازی کنند. این باغ دقیقا بر اساس اطلاعات موجود در رابطه با باغ های باستانی مصر ایجاد شده است. به گزارش...

بازسازی باغ 4 هزار ساله مصری برای نخستین بار در جهان

تیمی از متخصصین در نیوزلند موفق شدند برای نخستین بار یک باغ ۴ هزار ساله مصری را بازسازی کنند. این باغ دقیقا بر اساس اطلاعات موجود در رابطه با باغ های باستانی مصر ایجاد شده است.

به گزارش سیناپرس، تیمی از باستان شناسان موفق به بازسازی کامل یک باغ باستانی از دوره پادشاهی میانه (۲۰۴۰ تا ۱۸۷۰ پیش از میلاد) شدند. این نمایشگاه توسط دینا فاروق السیحی، سفیر مصر در شهر همیلتون نیوزلند افتتاح شد.

گفتنی است باستان شناسان درباره باغ های مصر باستان چیزهای زیادی می دانند، اما اعتقاد بر این است که باغ همیلتون اولین موردی است که یک باغ مصری را بازسازی کرده است.

تامسین وب، مدیر خدمات بازدیدکنندگان باغ هامیلتون در این رابطه گفت که ورود به این باغ مانند عقب رفتن در زمان است. تجربه حضور در این محل از فضای بیرون معبد در Palm Court شروع می شود، حیاطی که باغ مصری را با باغ های مضمونی دیگر این نمایشگاه پیوند می دهد.

در بیرون یک ویرانه باستانی طراحی شده است که دقیقاً شبیه به شرایطی است که این باغ و معبد داشتند. البته باید در نظر داشت که مصریان باستان نمی‌توانستند به باغ معبد بروند، زیرا این محل فقط برای خانواده سلطنتی و کاهنان بود.
بر اساس شواهد باستان شناسی، یک باغ معبد معمولی در مصر باستان دارای یک استخر مستطیل شکل بود که توسط طیف وسیعی از گیاهان احاطه شده بود.

به گزارش سیناپرس، گاس فلاور مدیر عملیات بازسازی این باغ، درباره طرح فوق گفت که تمام گیاهان موجود در باغ معبد با آیین های مربوط به مرگ مرتبط هستند. آماده سازی برای تشریفات تدفین، مقبره ها، تشییع جنازه و ... همگی در این باغ صورت می گرفت. محصولات میوه و سبزیجات این باغ ها نیز بخشی از مراسم آماده سازی مصریان باستان برای سفر به آخرت بود. همه چیز در اینجا مربوط به مرگ است.

وب در تکمیل توضیحات همکارش گفت که تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این باغ در حد امکان واقعی باشد. به گزارش سیناپرس،ما همچنین با مصر شناسان دانشگاه اوکلند و همچنین دانشگاه آکسفورد کار کرده ایم و طراح باغ دکتر پیتر سرگل نیز به مصر رفت تا با مقامات این کشور گفتگو کند تا مطمئن شود طرح تا حد امکان معتبر است.

به گزارش سیناپرس، قابل توجه ترین چیز در مورد باغ معبد فوق، رنگ های زنده به کار رفته در دیوارها و ستون های معبد است که ممکن است افراد را شگفت زده کند.

وی همچنین گفت که مقبره های باستانی که باز شده اند در طول هزاران سال محو شده اند، اما تحقیقات نشان می دهد که مصریان در این معابد از رنگ های بسیار روشن استفاده کرده بودند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: rnz

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* بازسازی باغ 4 هزار ساله مصری برای نخستین بار در جهان[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟