جانی دوباره به سیمان ری


جانی دوباره به سیمان ری

با گذشت سال ها از متروکه بودن کارخانه سیمان ری ، اکنون قرار است قسمتی از این فضا بعد از مرمت و بازسازی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سال 1399 شهردار وقت تصمیم گرفت کارخانه سیمان ری را به موزه تبدیل کند. در آن زمان مسابقه‌ای برگزار شد و جایزه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای طرح و ایده برگزیده درنظر گرفته شد.
حالا بعد از گذشت دو سال از این موضوع، قرار است قسمتی از کارخانه مرمت و بازسازی و شرکت‌های دانش بنیان درآن مستقر شوند.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دراین باره گفت: این فضا‌های استثنایی که در داخل شهر وجود دارد و تاکنون باعث مزاحمت برای شهروندان بوده این‌ها باید تبدیل به مراکزی شود تا جوانان در آن کار کنند.
پلاک اصلی این فضا ۱۱ هکتار است که ۳ هکتار از آن به متراژ ۱۸ هزار مترمربع زیربنا، مرمت و بازسازی می‌شود.
کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: کاری که الان در کارخانه انجام می‌شود تلفیقی از ایده‌هایی است که در آن روز به دست ما رسید و توسط شرکت کنندگان مختلف ارایه شد. این بنای تاریخی روزی قطب صنعت سیمان در کشور محسوب می‌شد و امروز قرار است روند رو به بهبود داشته باشد.
علی اکبری تصریح کرد: در کارخانه اشیاء و عناصری وجود دارد که امروز خودشان میراث صنعتی ارزشمندی محسوب می‌شوند و حتما باید جایی به نمایش گذاشته شود.
وی ادامه داد: تمامی اموال را کدگذاری کردیم و مستندسازی انجام دادیم و فیلم و عکس گرفتیم و آلبوم آن را درست کردیم تا قابلیت دستکاری در اموال موجود وجود نداشته باشد، اما اینکه قبل از ورود ما یعنی قبل از سال ۱۴۰۰ چه اتفاقاتی درخصوص اموال اینجا افتاده متاسفانه کسی نمی‌داند.
به گفته مسئولان شهری فاز نخست و محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان و موزه صنعت سیمان تا شهریورماه آماده و به بهره برداری می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان