مدیریت اوقاف لبنان: ائمه مساجد، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند


مدیریت اوقاف لبنان: ائمه مساجد، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

مدیریت کل اوقاف اسلامی لبنان از ائمه مساجد خواست در خطبه های جمعه مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النشره، مدیریت کل اوقاف اسلامی لبنان به سرپرستی شیخ عبداللطیف دریان، مفتی این کشور بخشنامه ای را خطاب به ائمه و خطبای مساجد صادر کرد.

مدیریت کل اوقاف اسلامی لبنان از ائمه و خطبای مساجد خواست تا در خطبه های نماز جمعه این هفته مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کنند تا با انتخاب نمایندگان خود در مجلس شایسته ‌ترین فرد را که به وظیفه ملی خود عمل می کند، انتخاب کنند و مشارکت جدی داشته باشند.

در این بخشنامه آمده است که ائمه مساجد در خطبه های جمعه از شهروندان بخواهند برای رای دادن به پای صندوق‌های رای بروند و نسبت به آن اغماض نکنند. استفاده از این حق، که فرصتی برای تغییر با رای دادن به هر کسی است که صلاح می‌داند، لبنان، آینده فرزندان، عرب‌گرایی و نهادهای قانونی آن را حفظ می ‌کند.

گفتنی است، لبنانی ‌ها در ۴۸ کشور جهان برای حضور در انتخابات مجلس لبنان به پای صندوق‌های رای آمدند. حدود ۱۹۵ هزار لبنانی مهاجر و ثبت نام کننده در ۵۹۸ شعبه ۴۸ کشور جهان برای شرکت در انتخابات مجلس این کشور به پای صندوق‌های رای آمدند بیشترین مهاجرین در کشور‌های فرانسه، امارات، استرالیا، آلمان و امریکا برای رای دادن ثبت نام کردند.

پس از اتمام رای گیری از مهاجرین لبنانی صندوق‌ های اخذ رای مهر و موم شده به لبنان منتقل و شمارش این آرا با آرایی که لبنانی‌های داخل این کشور روز یکشنبه آینده ۲۵ اردیبهشت ماه به صندوق‌ ها خواهند ریخت انجام خواهد شد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی