جهش تولیدات کشاورزی با اصلاح نظام یارانه‌ها


جهش تولیدات کشاورزی با اصلاح نظام یارانه‌ها

یک کارشناس اقتصادی گفت: در شرایطی که اجرای سیاست صالاح یارانه‌ها با موفقیت همراه شود و پارامترهایی نظیر نرخ ارز کنترل شود، جهش در تولیدات کشاورزی به واسطه ایجاد انگیزه برای کشاورزان بسیار محتمل است.

جهش تولیدات کشاورزی با اصلاح نظام یارانه‌ها

هاشم حمیدی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر اصلاح نظام یارانه‌‍‌ها اظهار داشت: عمده کارشناسان اقتصادی در حال بحث حول محورهای خاصی هستند و بحث پیرامون یکی از مهمترین آسیب‌های ارز 4200 تومانی مغفول مانده است.

این کارشناس اقتصادی در بیان آسیب بزرگ ارز 4200 تومانی به ساختار اقتصادی کشور به ویژه در بخش تولیدات کشاورزی کفت: این ارز به واسطه ایجاد قیمت غیرواقعی برای محصولات کشاورزی زمینه کاهش جدی تولیدات را به وجود آورد.

وی ادامه داد: برای مثال در بحث دانه‌های روغنی علی رغم اینکه ما شاهد برنامه‌ریزی دولت برای افزایش ظرفیت این کشت در کشور بودیم، اما به واسطه ارز 4200 تومانی اعطا شده به روغن عملا تولید کشور متوقف شده بود.

*جهش تولیدات کشاورزی با اصلاح نظام یارانه‌ها

حمیدی با اشاره به یکی از مزیت‌های مهم حذف ارز 4200 تومانی برای کشور گفت: در شرایطی که اجرای این سیاست توسط دولت با موفقیت انجام پذیرد و پارامترهایی نظیر نرخ ارز کنترل شود، جهش در تولیدات کشاورزی به واسطه ایجاد انگیزه برای کشاورزان بسیار محتمل است.

این کارشناس اقتصادی در بیان مزایا جهش ایجاد شده تاکید کرد: این جهش می‌تواند زمینه افزایش عرضه را مهیا کرده و در میان مدت منتهی به کنترل و حتی کاهش قیمت محصولات وابسته به محصولات کشاورزی بینجامد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در