اختصاص ارز 4200 به واردات تصمیم اشتباه دولت قبل بود


اختصاص ارز 4200 به واردات تصمیم اشتباه دولت قبل بود

محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت دوازدهم در سال 97 تصمیم اشتباهی برای اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات...

محمد صادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با ضرورت اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: دولت دوازدهم در سال 97 تصمیم اشتباهی برای اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات حدود 27 قلم کالا اتخاذ کرد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: اما با توجه به ناکارآمدی این تصمیم اشتباه از سال 98 دولت دوازدهم به تدریج بیشتر کالاها را از فهرست دریافت ارز 4200 تومانی خارج کرد.

وی با بیان اینکه طی دو - سه سال اخیر اقلام کالایی مختلفی از جمله شکر، کره، گوشت قرمز، لاستیک خودرو، حبوبات و ... از لیست دریافت ارز 4200 تومانی خارج شدند، گفت: تصمیم دولت سیزدهم برای اصلاح یارانه در ادامه همان تصمیم دولت قبل در خروج کالا از فهرست دریافت ارز 4200 تومان است و به عبارتی جبران آن تصمیم اشتباه دولت دوازدهم در اختصاص ارز ارزان قیمت به واردات است.

مفتح با بیان اینکه اکنون فقط چند قلم کالا از جمله نان، دانه‌های روغنی، دارو هنوز مشمول دریافت ارز ترجیحی است، گفت: بنابراین دولت در مقطع فعلی تصمیم گرفته است تا تعدادی از این کالا را نیز از شمول دریافت ارز ترجیحی خارج کند و در مقابل با اقدامات پیش‌بینی شده از مردم حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام دولت در اصلاح یارانه‌ها کار بزرگ و سنگینی است، گفت، این اقدام دولت اقدامی لازم و ضروری بود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار داشت: آثار مثبت اصلاح یارانه به زودی مشخص و قشر مصرف‌کننده از آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس