امام جمعه موقت تبریز: تولیدات بی کیفیت داخلی توهین به مردم است


امام جمعه موقت تبریز: تولیدات بی کیفیت داخلی توهین به مردم است

تبریز-ایرنا- امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حمایت های قاطعانه مقام رهبری از بخش تولید، تصریح کرد: در چنین شرایطی که شخص اول مملکت از کارگر و کارفرما پشتیبانی می کند، تولیدات بی کیفیت داخلی در حقیقت توهین به آحاد مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، بیانات و توصیه های رهبر انقلاب در دیدار با کارگران را بسیار مهم، روشنگر و شفاف خواند و افزود: امنیت شغلی یکی از بخش های مهم تاکیدات رهبری بود که تحقق این اصل با جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و نیز استفاده از تولیدات داخلی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی علاقمند به استفاده از وسایل و تولیدات داخلی هستند، اظهار داشت: این علاقه باید توسط کارخانه ها و واحدهای مختلف تولیدی ارج نهاده شده و با تولید محصولات با کیفیت مردم را بیش از پیش به استفاده از تولیدات خود راغب کنند.

مطهری اصل گفت: اینکه نفر اول مملکت پشت کارفرما و کارگران می ایستد و از آنها حمایت می کند، اما در مقابل چنین حمایتی جنس های و بی‌کیفیت به دست مردم می رسد، توهینی بیش به مردم نیست و البته رهبری در بین صحبت‌هایشان به صراحت گفتند که خودروسازان از این حرف وی نباید سوءاستفاده کنند و به فکر کیفیت باشند.

وی به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با معلمان نیز اشاره و اضافه کرد: توصیه ایشان مبنی بر اینکه معلمان و آموزش پرورش دقت کنند که چند درس اضافی است و لزومی ندارد و فقط وقت دانش‌آموز را می‌گیرد، نشان می دهد که هر بخشی که می‌خواهد اصلاحی در سیستم خود انجام دهد باید در سریع‌ترین زمان وارد عمل شده و آن را انجام دهد و آموزش پرورش نیز باید به اتفاق هم‌اندیشان خود این اصلاحیه و تذکر رهبری را سریع انجام دهد.

مطهری اصل، سخن رهبری مبنی بر اینکه رتبه‌های بالای کنکور معلم نمی شوند، را بسیار سنجیده و مهم دانست و ادامه داد: البته این تذکر رهبری در آذربایجان‌شرقی عمل شده و در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان استان دختر خانمی داریم که با رتبه ۱۵۰ کشوری در حال تحصیل در این دانشگاه است.

وی به موضوع لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی در سال ۱۲۷۰ شمسی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه میزرا با این اقدام خود ضمن لغو قانون مزبور، دیکتاتور را هم سر جایش نشاند، گفت: بر همین اساس در طول تاریخ شیعه، بیشترین و بالاترین هجمه دشمنان مربوط به روحانیت است، چون در طول تاریخ با ارتباط مردم و روحانیت این اجازه به استعمارگران داده نشده است که آنها هر کاری خواستند انجام دهند و دشمن به خوبی می‌داند مادامی که این پیوند ناگسستنی است هیچ کاری نمی‌تواند بکنند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: در حال حاضر دشمن سعی دارد مردم را مقابل روحانیت قرار دهد و در مرحله بعد تلاش می کند تا روحانیت عصبانی شود و در مقابل مردم بایستند که این خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد، چرا که روحانیت در مکتب بزرگی تربیت یافته‌ و همیشه در کنار مردم بوده است.

مطهری اصل به هفته برنامه های مختلف سلامت نیز اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که عافیت بالای سلامت است که معنای مختلفی دارد، ولی هر نوع سلامتی به عنوان ظاهری و داخلی به معنای عافیت است و در این راستا از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز جهت ارایه برنامه های مختلف قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: با یاری مردم و تلاش های شبانه روزی کادر درمان و بخش سلامت از جنگ بزرگ کرونا با وحدت همگانی به عافیت رسیدیم و نباید یادمان برود که همه از کودک و بزرگ چگونه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و با مراعات مردم توانستیم تا شادی در دل دشمن را که فقط می‌خواستند تا آمار مرگ در ایران به چندین هزار نفر برسد، به ناکامی کشاندیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش