اعضای هلال احمر آذربایجان شرقی با شهدا تجدید بیعت کردند


اعضای هلال احمر آذربایجان شرقی با شهدا تجدید بیعت کردند

تبریز - ایرنا - اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با شرکت در کوهپیمایی خانوادگی ضمن زیارت مزار شهدای گمنام مدفون در ارتفاعات عون بن علی تبریز، با شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش روز جمعه هلال احمر استان، حمید منجم گفت: به منظور نکوداشت یاد و خاطره ۴۹۰ شهید امدادگر هلال احمر اعضا و کارکنان هلال احمر به ارتفاعات عون بن علی تبریز صعود و ضمن زیارت مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند .

وی با تجلیل از رشادت‌های امدادگران در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مقاطع درخشان خدمت هلال احمر، امدادرسانی به مجروحین و زخمی های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود که با برپایی بیمارستانهای سیار به مداوای مجروحین پرداخته اند .

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ، هلال احمر صدها جانباز و ۴۹۰ امدادگر شهید تقدیم کرده است ، گفت: تکریم و ادای احترام به مقام شامخ شهدای امدادگر وظیفه تک تک ماست .
منجم به نقش هلال احمر استان آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس در چندین محور ایفای نقش کرده است که از آن جمله می توان به تشکیل امداد جبهه در مرکز استان شهر" تبریز" و آموزش و اعزام نیروهای امدادی به جبهه جهت مداوای رزمندگان و بر پایی بیمارستان در مناطق جنگی اشاره کرد.

منجم یکی از اقدامات بسیار مهم هلال احمر استان در زمان دفاع مقدس را برپایی سه باب بیمارستان مجهز با امکانات هلال احمر استان و با مشارکت سایر دستگاهها در مناطق جنگی سرپل ذهاب ، گیلان غرب و سوسنگرد عنوان کرد و افزود: هزاران نفر از مجروحین جنگی در این بیمارستان های صحرایی تحت درمان و عمل جراحی قرار گرفتند.

وی یکی از فعالیت های هلال احمر استان در دوران مقدس را امدادرسانی به بمباران شهرها به خصوص بمباران شهر تبریز عنوان کرد و گفت: تبادل نامه ها و تبادل اسرا و آزادگان از دیگر ماموریت های جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس بود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه