برف ارتفاعات خلخال را سفیدپوش کرد


برف ارتفاعات خلخال را سفیدپوش کرد

اردبیل - ایرنا - بارش برف در بیست و سومین روز از دومین ماه بهار ارتفاعات ، گردنه‌ها و بلندی‌های شهرستان خلخال را سفیدپوش و چهره منطقه را زمستانی کرد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با ادامه و افزایش سطح فعالیت سامانه سرد و بارشی حاکم در منطقه بارش برف در طول شب گذشته ارتفاعات این شهر و مناطق تابعه شهرستان را سفیدپوش کرده و چهره زمستانی به این شهرستان داد.

غلامرضا گلمرادی از بارش ۲۲ میلیمتر باران در دو روز گذشته در این شهر خبرداد و افزود: گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی مناطق مختلف این شهرستان حاکی از بالا بودن میزان بارندگی‌های برف و باران نسبت به میزان بارش‌های خلخال است.

وی به فعالیت ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی در مناطق مختلف این شهرستان اشاره و بیان کرد: در حالی که میزان باران در شب گذشته و پیش از ظهر امروز در ایستگاه باران‌سنجی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال ۹ میلیمتر به ثبت رسیده ، میزان بارندگی باران در شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال ۶ و در روستای میانرودان از توابع این بخش ۱۵ و روستای هدف گردشگری نمهیل در بخش خورش‌رستم خلخال ۲ میلیمتر گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه در مدت ۲۲ روز از اردیبهشت ماه امسال ۶۸ میلیمتر باران در خلخال باریده است ، افزود: بدنبال بارندگی باران در هفته جاری و بارش‌های پراکنده برف در ارتفاعات این شهرستان دمای هوای خلخال نیز به سه درجه سانتیگراد در صبح امروز کاهش یافته است.

بارش باران همراه با وجود مه غلیط در راه‌های ارتباطی خلخال - اسالم و پونل مشکلاتی را برای رانندگان عبوری از این جاده‌ها فراهم کرده ، طوری‌که به علت محدودیت دید در زمان مه‌آلودگی هوا در مسیر این راه‌ها بسیار سخت شده است.

بارش‌های مستمر باران در هفته جاری و بارش‌های متناوب برف در ارتفاعات این شهرستان هرچند موجب خوشحالی کشاورزان دیم‌کار منطقه شده ، ولی کاهش دما در مناطق مرتفع خلخال خطر سرمازدگی سردرختی و شکوفه‌های تازه ببار نشسته درختان میوه باغ‌ها را افزایش می‌دهد.

خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟