رسانه‌ها برای اقناع‌سازی جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها دولت را یاری کنند


رسانه‌ها برای اقناع‌سازی جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها دولت را یاری کنند

پاکدشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت گفت: امروز دولت رسالت بزرگی را در مردمی کردن اختصاص ارز ترجیحی و جراحی اقتصاد کشور بر عهده گرفته و از رسانه‌های متعهد به ارزش‌های نظام درخواست می‌شود تا دولت را در اجرای موفق این طرح یاری کنند.

به گزارش ایرنا، محسن اردستانی روز جمعه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته با بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی باقیمانده از دولت قبلی وسررسید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه، سال بسیار سختی برای دولت سیزدهم رقم خورد ولی دولت موفق شد تا ضمن پرداخت بدهی‌های باقیمانده، از محل جلوگیری از فرار مالیاتی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص داده و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای مقابله با بیماری کرونا تخصیص دهد.
وی افزود: اختصاص ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ برای تأمین ۲۴ قلم کالا از سوی دولت وقت، با نظارت کافی همراه نبود و موجب شد تا عده‌ای واسطه، سودجو دلال به جای وارد کردن کالاهای اساسی موردنیاز مردم، اقدام به وارد کردن کالاهایی نظیر لوازم آرایش، آدامس و یا غذای حیوانات کرده و سود اجرای این طرح به جیب دلالان و شرکت‌های خارجی وارد شود.
اردستانی با اشاره به اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در هدفمند کردن اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی گفت: رئیس جمهوری با اقدامی شجاعانه و گرو گذاشتن آبروی خویش، با انجام کاری که هیچ دولتی در نخستین سال فعالیت خود انجام نمی‌دهد، تلاش کرد تا سود اختصاص ارز ترجیحی مستقیم به مردم اختصاص پیدا کند تا ضمن کاستن از فاصله طبقاتی، زمینه افزایش میزان تولید در کشور را فراهم کند، امروز دیگر کارخانه دار و یا مرغدار معطل دریافت ارز ترجیحی نمی‌ماند و با آزاد سازی قیمت‌ها، به راحتی مواد اولیه و نهاده‌های مورد نیاز را تأمین کرده و سود حاصل از تولید بیشتر و فروش آن رابه دست می‌آورد.
اردستانی خاطرنشان کرد: دولت قبل قیمت ۱۷ قلم کالا را بدون آن که مبلغی به مردم پرداخت کند افزایش داده بود و امروز دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی، قیمت هفت قلم کالا از جمله مرغ، روغن، لبنیات و نهاده‌های دامی را با پرداخت مستقیم یارانه به مردم آزاد کرده تا مردم با استفاده از این یارانه به راحتی به اقلام مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه امروز کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها ذخیره شده است، اظهار داشت: در دولت قبل ذخیره بسیاری از کالاهای اساسی ۳۰ تا ۷۰ درصد زیر خط قرمز رسیده بود و جو روانی آن باعث شده بود تا عده‌ای سودجو اقلام مورد نیاز مردم را احتکار کنند.
سرپرست فرمانداری پاکدشت تأکید کرد: اجرای این طرح مهم که در سطح کالان بر روی نحوه آن تصمیم گیری شده، به همراهی آحاد جامعه و اقناع افکار عمومی از سوی رسانه‌ها نیاز دارد تا پس این این جراحی مهم اقتصادی که طبیعتا در روزهای نخست با مشکلاتی نیز همراه است، به سرانجام رسیده و از اثرات مثبت آن کل مردم و جامعه بهره‌مند شوند.
نظارت و بازرسی از ۱۰۳۲ واحد صنفی
وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در پاکدشت گفت: از ابتدای هفته گذشته، طرح تشدید نظارت بر بازار مصرف با حضور بازرسان ادارات جهاد کشاورزی، صمت، اصناف، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی در مناطق مختلف پاکدشت آغاز شد و طی آن یکهزار و ۳۲ واحد صنفی مورد ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد، برای ۳۰ واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد.
اردستانی اضافه کرد: هم اکنون شهرستان پاکدشت به بلوک‌های کوچک‌تر تقسیم بندی و هر بلوک به یک گروه واگذار شده تا نظارت‌ها به صورت مستمر و در دو نوبت صبح و عصر انجام شده و با متخلفینی که در تهیه و توزیع اقلام اساسی اخلال ایجاد کنند، برخورد قانونی شود.
این مسئول ادامه داد: ادارات خدمات رسان موظفند تا خدمات مورد نیاز کردم را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت به مراجعین عرضه کنند تا هیچ نارضایتی در جامعه ایجاد نشود.
پلمب ۱۸ نانوایی متخلف در پاکدشت
اردستانی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی گفت: طرح نظارت بر واحدهای نانوایی پاکدشت پیش از آغاز ماه مبارک رمضان توسط اعضای کارگروه آرد و نان آغاز شده و تا کنون علاوه بر صدور برگه جریمه برای ۱۲۰ واحد نانوایی، ۱۸ واحد نیز به دلیل تکرار تخلفات پلمب شده و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.
وی یادآور شد: بر اساس تصمیم شورای آرد و نان پاکدشت، سهمیه ۴۰ واحد نانوایی کسر شده و به منظور جلوگیری از کمبود نان، این سهمیه به نانوایی‌های همان محله اختصاص یافت.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر