امام جمعه شهرکرد:یارانه‌ها به نفع مردم هدفمند می‌شود


امام جمعه شهرکرد:یارانه‌ها به نفع مردم هدفمند می‌شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مساله هدفمند کردن یارانه‌ها به‌عنوان یک جراحی اقتصادی در کشور مطرح و یک گام بلند اصلاحات اقتصادی است و این اقدام اقتصادی دولت به منظور هدفمند کردن یارانه به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر تاکید کرد: یارانه‌ها پیش از این در اختیار عده‌ای خاص قرار داشت و اقتصاد نیز رها شده بود.

نکونام یادآور شد: اجرای اصلاحات اقتصادی برای نفع مردم است و باید در این کار اقتصادی بزرگ دولت نقش‌آفرین باشیم.

وی با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی برای هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: رییس‌جمهور قول داده است تا با اصلاحات اقتصادی، عدالت محقق شود و اگر این مهم اجرا نمی‌شد سال‌ها با سرگردانی اقتصادی، گله‌مندی مردم و ناتوانی دولت‌ها مواجه بودیم.

نکونام تصریح کرد: دولت‌های سابق جسارت این اقدام را نداشت و دولت سیزدهم در همین ابتدای کار با اقدامی جسورانه این مهم را انجام داد که البته طبیعی است این کار بزرگ یک جراحی اقتصادی و با مشکلاتی همراه است که به صبر، بصیرت، مقاومت و کمک مردم نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: باید مدت کمی مشکلات را تحمل کنیم تا اقتصاد مدیریت و اصلاحات اقتصادی انجام شود.

وی گفت: مردم اهل بصیرت، فهم و درک هستند اما عده‌ای اطلاعات کافی از جزییات این مساله ندارند و جزییات، فواید و چشم‌انداز مساله باید به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

نکونام تاکید کرد: هم‌اینک جریان‌هایی سیاسی وجود دارد که می‌خواهند از این اقدام به نفع خود سوءاستفاده کنند و سال‌ها برای اصلاحات کاری نکردند و اکنون در فضای مجازی مردم را تحریک می‌کنند و مشکلات و درد امروز ناشی از بی‌تدبیری آن‌ها در گذشته است.

وی افزود: جریان‌های معاند بیرون از ایران نیز همواره به‌دنبال ایجاد فضایی برای ضربه زدن به کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جهاد تبیین اشاره و تصریح کرد: تبیین و بیان کردن فتنه‌های دشمنان و تلاش برای خنثی کردن این اقدامات دشمن از مهمترین وظایف همگان در روزگار کنونی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در رژیم پهلوی با هدف مصونیت آمریکایی‌ها افزود: این قانون تحقیر ملت ایران بود و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی کوتاه کردن دست مستکبران از این کشور و لغو قانون کاپیتولاسیون است.

نکونام تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم ایران عزت و اقتدار را به‌همراه داشت و امروز ملت ما الگویی برای مظلومان و ستم‌دیدگان عالم تبدیل شده است و باید برای انقلاب اسلامی ارزش قائل باشیم و خود را مدیون و بدهکار این انقلاب بدانیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه به‌عنوان روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز زبان فارسی اظهار داشت: کشورهای استکباری ضربه‌های زیادی به زبان و فرهنگ فارسی زدند اما امروز برای پاس‌داشت زبان فارسی یک خیزش مهم و بزرگ رخ داده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۵ اردی بهشت‌ماه به نام روز خانواده گفت: خانواده امروز با انواع آسیب‌ها مواجه است و باید مراقب باشیم فرهنگ بیگانه و مبتذل آسیبی به خانواده‌های ما وارد نکند.

نکونام به در پیش بودن سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استان از برکت‌های سفر آتی دولت سیزدهم در آینده‌ای نزدیک بهره‌مند می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر