روستاییان جزن دامغان صاحب مرکز خدمات جامع سلامت شدند


روستاییان جزن دامغان صاحب مرکز خدمات جامع سلامت شدند

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای جزن شهرستان دامغان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه هدف روستایی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، کامران قدس روز جمعه به رسانه‌ها بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستای جزن با هدف ارائه خدمات بهداشتی ایجاد شد که برای ساخت و تجهیز آن ۴۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی اضافه کرد: این خانه بهداشت در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۴ متر مربع و زیربنای ۵۸۰ مترمربع احداث و به بهره برداری رسیده است.

قدس ادامه داد: خانه‌های بهداشت روستایی با هدف سهولت در خدمات دهی به بیماران، کاهش رفت و آمد به شهر برای درمان‌های سرپایی و کنترل بهداشتی اهالی روستا ایجاد می‌شود.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش این مرکز، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است و ۷۲۹ خانوار در مناطق تحت پوشش این مرکز زندگی می‌کنند و چهار خانه بهداشت تحت پوشش مرکز جزن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: در این مرکز خدمات بهداشتی مراقبت سلامت، مامایی، آموزش نکات بهداشتی، آزمایش، دارویی، تزریقات و پانسمان، دندانپزشکی، مهندسی بهداشت محیط و ویزیت پزشک برای مردم منطقه انجام می‌شود.

بیش از ۹۵ درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون بیش از ۸۵ هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی و وارد این سامانه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)