400 تن مرغ منجمد روز جمعه در مازندران توزیع شد


400 تن مرغ منجمد روز جمعه در مازندران توزیع شد

ساری - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام این که مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد ، از توزیع 400 تن مرغ منجمد در بازار استان طی امروز جمعه 23 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدجابر کریمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در راستای سیاست دولت سیزهم در اصلاح ارز ترجیحی و ایجاد آرامش روانی و ثبات در بازار و حذف رانت از برخی مجموعه های بازار ، تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز خانوارهای در استان اندیشیده شده و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی یکی از تدابیر از قبل اندیشیده شده را ذخیره سازی حدود چهار هزار و ۶۰۰ تن مرغ منجمد معرفی کرد و افزود : حدود یکهزار و ۲۰۰ تن از این میزان مرغ منجمد ذخیره شده برای توزیع در استان در این مرحله تدبیر شد که ۴۰۰ تن آن امروز در بازار توزیع می شود و بقیه هم بتدریج وارد بازار خواهد شد.

کریمی گفت : همچنین با این که پنجشنبه شب تعطیلی متداول کشتارگاه های استان بود ولی با هماهنگی های انجام شده ، تمامی آنها شیف شب را فعال و یکصد تن مرغ کشتار کردند که بخشی از آن در بازار داخل استان توزیع و بخشی هم به تهران ارسال می شود.

وی با تاکید بر این که مشکی در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان وجود ندارد ، از شهروندان خواست تا هیچگونه نگرانی در این باره نداشته باشند.

مازندران طبق آمارهای رسمی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری دار که با تولید سالانه افزون بر ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ ، بیش از ۱۱ درصد نیاز کشور به این ماده پروتئینی را تامین می کند.

400 تن مرغ منجمد روز جمعه در مازندران توزیع شد

تامین روغن و دیگر کالاهای اساسی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به دستور شب گذشته استاندار برای توزیع ۲ هزار تن روغن تولیدی یکی از شرکت های فعال در استان برای تامین نیاز بازار ، توضیح داد : برای تامین روغن هم از قبل تدابیر لازم با توجه به پیش بینی هایی که از بازار داشتیم اندیشیده شده و بیش از این میزان روغن برای بازار استان تامین شده است.

استانداری مازندران پنجشنبه شب پس از بازدید از کارخانه روغن غنچه دستور داد تا ۲ هزار تن روغن خوراکی این کارخانه تا صبح امروز جمعه وارد بازار استان شود.

سیدمحمود حسینی پور همچنین دستور داد تا کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مسئول در توزیع این کالا به دست مصرف کننده، در شرکت غنچه مستقر باشند تا موجودی روغن این شرکت تا صبح جمعه به شکل صحیح و کامل به بازار تزریق شود.

طبق گزارش های رسمی ۱۱ کارخانه روغن کشی در مازندران فعال است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین در این مصاحبه گفت که شکر و سایر کالاهای اساسی هم به اندازه کافی در بازار وجود دارد و از قبل برای تامین آنها تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

کریمی گفت : خواهش ما از مردم این است که خیلی به شیطنت های رسانه های بیگانه توجه نداشته باشند چون ما به اندازه کافی کالا داریم و از قبل تامین شده است و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند