امام جمعه همدان: بازاریان و مردم دولت را در اجرای موفق اصلاح ارز ترجیحی یاری دهند


امام جمعه همدان: بازاریان و مردم دولت را در اجرای موفق اصلاح ارز ترجیحی یاری دهند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه طرح اصلاح ارز ترجیحی موجب شوک اقتصادی در کشور شده است تاکید کرد: کسبه، بازاریان و مردم با مروت و جوانمردی دولت را در اجرای موفق این طرح یاری دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: ارز ۴۲۰۰ تومانی از محل بیت المال به واردکنندگان پرداخت می شد اما طبق آمارهای موجود بخش فراوانی از این ارز نصیب دلالان و قاچاقچیان شد و اجناس وارد شده را با قیمت دلار ۲۵ هزار تومانی در کشور می فروختند.

وی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب رانت و فسادهای فراوان شده بود گفت: طبق آمارهای ارائه شده هزار و ۲۵۰ پرونده تخلف در سه سال گذشته برای سوءاستفاده کنندگان از این ارز در قوه قضائیه تشکیل شده است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تورم بسیار بالایی مواجه است که بخش بزرگی مربوط به ارز ترجیحی است و اجماع نسبی در کشور وجود دارد که وضعیت یارانه باید اصلاح شود.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: طرح اصلاح ارز با شهامت دولت در حال اجرا است تا یارانه پرداختی از مسیر غلط به راه درست هدایت شود و امیدواریم که موفق شود.

وی اجرای درست این طرح را ضروری دانست و افزود: یارانه ای که به حساب خانوارها واریز شده مربوط به چهار قلم کالا است و نگرانی مردم از گران شدن بقیه اجناس دغدغه به جایی است.

خطیب نماز جمعه همدان تاکید کرد: دولت برای بقیه اجناس یارانه ای پرداخت نمی کند و اصلاح ارز نباید بر نرخ مسکن، طلا و خودرو و دیگر اقلام خوراکی و پوشاک تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار توسط نهادهای نظارتی گفت: ابزارهای کنترل در اختیار تعزیرات قرار گرفته تا با گران‌فروشی و احتکار مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار ابطال پروانه کسب اصناف متخلف و محتکر شد و افزود: جریمه نقدی کارساز نیست و با سودجویان و فرصت طلبان به شدت باید برخورد شود.

وی کسبه و بازاریان را به جوانمردی و فتوت توصیه کرد و از آنان خواست شرایط اقتصادی را بیش از این به مردم سخت نکنند.

امام جمعه همدان همچنین از مردم خواست با رفتارهای هیجانی به گرانی دامن نزنند و از هجوم به بازار پرهیز کنند زیرا هیچ کمبودی در اقلام اساسی وجود ندارد.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: مردم از ذخیره کالا خودداری کنند و ایثار و مودت را جایگزین نگاه های مادی کنند تا از این شوک اقتصادی خارج شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش