امام جمعه مهاباد: اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها نیازمند نظارت ویژه بر بازار است


امام جمعه مهاباد: اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها نیازمند نظارت ویژه بر بازار است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: اجرای صحیح طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، نیازمند نظارت ویژه بر بازار و همچنین وجدان بیدار بازاریان و فروشندگان اقلام اساسی مورد نیاز مردم است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: امیدواریم با تلاش مسوولان و نظارت ویژه بر بازار در راستای کنترل قیمت مایحتاج مردم، شاهد برکات این طرح و ارتقای وضعیت معیشتی مردم باشیم.

وی ادامه داد: محبوب ترین اماکن نزد خداوند مساجد هستند که بیشترین ذکر و یاد پروردگار در آن اجابت شده و در مقابل بازار نیز به واسطه ماهیتی که دارد غفلت از یاد خداوند و وجدان کاری در آن پسندیده نیست.

امام جمعه مهاباد با اشاره توصیه‌های دینی نسبت به بازار و بازاریان اظهار کرد: بازاری که یاد خداوند در آن نباشد به محلی برای اهتزار پرچم شیطان تبدیل خواهد شد و زمینه گناه و طمع در آن مشهود می‌شود.

ماموستا امامی با بیان اینکه برخی از جوانان امروزی خواهان یک شبه پولدار شدن هستند، اضافه کرد: سرنوشت تمام انسان‌های موفق نشان می‌دهد از شاگردی و نطقه صفر شروع کرده و منتظر فرصت‌های باد آورده و بدون دسترنج نبودند.

وی خداوند را ناظر بر تمام رفتارهای عالم دانست و گفت: کاسبانی که در قبال آزادسازی یارانه های برخی از اقلام مورد نیاز مورد سرمایه دار شدن هم اکنون در محضر امتحان پروردگار قرار دارند تا اموال بدست آمده را در راه رضایت خداوند و کمک به مردم خرج کنند.

امام جمعه مهاباد امروزه تورم و گرانی به پدیده فراگیر جهانی تبدیل شده است، افزود: جنگ در بین کشورهای مختلف بویژه روسیه و اوکراین کل حهان را تحت تاثیر قرار داده و تورم در کشورهای با ثبات اقتصادی نیز از این مهم مصون نیستند.

ماموستا امامی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن خبرنگار فلسطینی گفت: اگر این در کشورهای اسلامی می‌افتاد تمام رسانه‌های غربی نسبت به آن واکنش نشان می‌دادند ولی در شرایط فعلی به جمله محکوم کردن پسنده می‌کنند، که چیزی را عوض نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دولت در راستای مناسب سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حذف رانت‌های موجود در آن، اقدام به افزایش مبلغ یارانه و واریز آن به حساب خانوارها کرده است.

برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات اقتصادی در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان