خطیب جمعه بیرجند: ارز ترجیحی فسادزا بود


خطیب جمعه بیرجند: ارز ترجیحی فسادزا بود

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ارز ترجیحی فسادزا بود گفت: عایدات این ارز به افراد خاص و حتی کشورهای دیگر می‌رسید اما تاثیر چندانی در سفره مردم نداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: دولت مردمی و انقلابی با مشارکت وزارتخانه‌های صمت و ‌جهاد کشاورزی مشغول یک جراحی اقتصادی است و همه باید به دولت در این کار بزرگ کمک کنیم.

وی گفت: با مطالعاتی که انجام شده و تجربه هشت ماهه از فعالیت دولت سیزدهم، اعترافی که همه متخصصان به انجام این تغییرات دارند، اتفاق نظر سران قوا و قانون مصوبی که در این خصوص وجود دارد همچنین با توجه به بحران غذای ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و در نهایت با آمادگی، هوشیاری و بصیرت مردم این طرح نیز به‌خوبی اجرایی خواهد شد.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: دولت سیزدهم با تزریق گسترده واکسن کرونا، این بیماری را مهار کرد و کشور بر ریل تلاش و فعالیت قرار گرفته است.

وی اعتماد متقابل دولت و مردم را رمز موفقیت کارهای بزرگ در کشور دانست و گفت: سخنان ارزشمندی که رییس جمهور قبل از اجرای این طرح به مردم گفت، امیدبخش بوده و امید است طرح اصلاح پرداخت یارانه‌ها نیز با موفقیت اجرایی شود و مردم ما به‌خصوص قشرهای ضعیف جامعه طعم شیرین آن را بچشند.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: این یک عرصه از کار است و در عرصه‌های زیادی نیاز به کار و تلاش داریم که باید همزمان و با مشارکت مردم دنبال شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها در همه بخش‌ها در فضای همدلی و جهادگونه تلاش کنند تا ابعاد مختلف آرمان و اهداف نظام و انقلاب یکی پس از دیگری محقق شود و شرایط بهترین برای مردم رقم بخورد.

امام جمعه موقت بیرجند به ۲۳ اردیبهشت سالروز لغو حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن همچنین سالروز لغو امتیاز تنباکو در ۱۴ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: این دو امتیاز یادآور افشاگری و فسادستیزی، مبارزه با استعمار و استکبار جهانی از سوی دو مرجع عالیقدر امام راحل و آیت الله میرزای شیرازی است.

وی بیان کرد: امام راحل در مقابل مساله کاپیتولاسیون ایستادگی کردند تا آنجا که با پیروزی انقلاب اسلامی بساط این قانون نگین سال ۱۳۵۸ در مجلس برچیده شد.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به ۱۵ ماه می (۲۴ اردیبهشت) سالروز اعلام موجودیت دولت جعلی اسرائیل که از آن به عنوان روز نکبت یاد می‌شود، افزود: کشوری که وجود خارجی نداشت با هدف غصب سرزمین‌های ملت فلسطین اعلام موجودیت کرد و از ۷۰ سال قبل جنایت‌های زیادی را علیه این ملت مظلوم مرتکب شده است.

وی با اشاره به تحولات داخلی گفت: در ماه جاری مقام معظم رهبری ۲ مهمان از جمله رییس جمهور سوریه و امیر قطر را داشتند که مورد استقبال گرم ایشان قرار گرفتند و در دیدار با امیر قطر فرمودند «توقع از جهان عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر است» و ایشان عملکرد دنیای عرب را در مساله فلسطین مورد انتقاد قرار دادند.

خطیب جمعه بیرجند به دیدار جمعی از معلمان و کارگران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در دیدار با فرهنگیان یکی از مهمترین فرمایشات ایشان این بود که زیرساخت اصلی هر تمدنی نیروی انسانی است و نسل جدید جامعه به‌خصوص دانش‌آموزان تمدن‌ساز هستند که باید با وجود سخت‌هایی که در این مسیر وجود دارد، فرهنگیان لحظه‌ای از نقشه راه مورد نظر مقام معظم رهبری غفلت نکنند.

وی با یادآوری ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوس و پاسداشت زبان فارسی ادامه داد: نقشه‌ای که رهبر حکیم انقلاب ترسیم کردند این است که زبان ما حامل فرهنگ ایران است و باید فرهنگی غنی ایرانی و اسلامی خود را در قالب زبان فارسی به سایر کشورها صادر کنیم.

حجت‌الاسلام مشرفی به ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها هم اشاره کرد و گفت: حفظ و حراست و ترویح میراث گرانبهای این ملت زمینه‌ساز رشد و ارتقای همه‌جانبه کشور است و باید در قالب میراث فرهنگی غنی ایرانی اسلامی حفظ و ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ شوال سالروز تاریخ غزوه خندق به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است اضافه کرد: از مسوولان سوال داریم آیا همان میزان که اسامی ورزشکاران در جاهای تبلیغی ذکر و تبلیغ می‌شود آیا اسمی از سردار رشید اسلام حمزه سیدالشهدا (ع) نیز برده می شود که این اقدام صورت نمی‌گیرد و باید ابعاد شخصیتی این بزرگوار برای قشر جوان ما تشریح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر