مسوولیت اجتماعی و مدیریتی امانتی الهی در دستان مسوولان است


مسوولیت اجتماعی و مدیریتی امانتی الهی در دستان مسوولان است

گرگان - ایرنا - امام‌ جمعه موقت گرگان گفت: مسوولیت اجتماعی و مدیریتی امانتی الهی در دست مدیران نهادهای اجرایی است که باید رسم امانت‌داری را به جای آورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام قربانعلی برقراد روز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی این شهر اظهارداشت: امانت‌داری ویژگی مورد تاکید امام هادی (ع) به عبدالعظیم حسنی بود که به پیروان و دوستان آن حضرت برساند.

وی بیان‌کرد: نه تنها مدیران و مسوولان، بلکه همه آحاد جامعه باید آن‌ را سرلوحه کارها و برنامه‌های خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که امانتی را قبول می کند باید آن را صحیح و سالم به دست صاحبش برساند و افراد باید خود را از خیانت در این امانت برحذر دارند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: ایجاد روابط حسنه یکی دیگر از ویژگی‌ها مسلمانان بنا به فرموده امام هادی (ع) بود و تاکید داشتند که به یکدیگر توجه کنید و صله‌رحم، دید و باز را ترک نکنید و نسبت به یکدیگر مهربان باشید.

برقرار با بیان این که حفظ آبروی دیگران از دیگر سفارشات آن‌ حضرت به عبدالعظیم حسنی جهت رساندن به مسلمانان بود، افزود: متاسفانه این مساله در جامعه ما آنطور که باید رعایت نمی‌شود و باید مواظب باشیم که آبروی کسی خدشه‌دار نشود، زیرا انسان با آبروی خود زنده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از مواقع برخی افراد را بدون دلیل و مدرک متهم می‌کنیم حال آن‌ که این کار درست نیست.

وی ادامه داد: صداقت در گفتار هم از دیگر تاکیدات آن حضرت بود، زیرا در قرآن هم‌ بر همراهی مردم‌با صادقان تاکید شده است.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: صداقت بسیار خصلت ارزنده‌ای است و همانطور که نجات انسان در صداقت و راستگویی است، برعکس آن یعنی هلاکت و بدبختی انسان در روغگویی خواهد بود.

برقرار یادآور شد: آن حضرت فرمودند که شیطان قسم خورده تا انسان را گمراه کند لذا مردم باید مواظب باشند شیطان در آنها نفوذ نکند.

وی در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به قرار داشتن در هفته هلال‌احمر و صدمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی و خیریه تصریح کرد: بنا به فرموده امام کاظم (ع) خداوند بندگانی در روی زمین دارد که در مواقع حساس برای رفع نیازهای مردم می‌کوشند و این افراد در روز قیامت در امنیت کامل قرار دارند.

وی افزود: همچنین پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند ۲ خصلت وجود دارد که بالاتر از آن خصلتی نیست که ایمان به خداوند و سودرسانی به بندگان خداوند و حرکت به سوی منافع جامعه از جمله آن است و شرک به خداوند و ضرر رساندن به بندگان ۲ خصلت شَری است که بدتر از آن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت