سردار زهرایی: ظرافت‌های جراحی اقتصادی در نظر گرفته شود


سردار زهرایی: ظرافت‌های جراحی اقتصادی در نظر گرفته شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر کمک به دولت در اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی گفت: ظرافت‌های جراحی اقتصادی به‌طور عمیق در بدنه دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای باشد که تبعات طرح برای مردم به حداقل و منافع آن به حداکثر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد زهرایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی مسوولان و مردم است.

وی بیان کرد: ارز ترجیحی سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم را به سمت واردکنندگان، قاچاقچیان، دلالان و مافیاها سوق می‌داد و اگر طرح اصلاح ارز ترجیحی درست اجرا شود و دست دلالان، مافیا و قاچاقچیان حذف شود، در کوتاه‌مدت شاید به مردم فشار وارد آید اما در بلندمدت به پیوست عدالت اقتصادی در ایران اسلامی نزدیک خواهیم شد و به دهک‌های پایین جامعه کمک می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: همه ما به عنوان اقشار مختلف مردم نباید دولتمردان را در اصلاح ارز ترجیحی تنها بگذاریم و باید همراهی لازم را انجام دهیم.

وی افزود: دولتمردان هم باید زرنگ باشند و همه جوانب کار را با ظرافت در نظر بگیرند، مسائل را به‌موقع با مردم در میان بگذارند و امیدواریم با کمک مردم از این پیچ تاریخی که جنگ تمام عیار اقتصادی است، با موفقیت عبور کنیم.

سردار زهرایی گفت: اقتصاد در دنیا بر مبنای ۲ نظریه از جمله اقتصاد دولتی و اقتصاد بازار آزاد است که ما کاری با مدل اقتصادی جهان نداریم و اقتصاد در انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی و نظریه ولی فقیه است که باید مدل رفتاری در اقتصاد مثل مدل رفتاری ما در سیاست باشد.

وی تصریح کرد: در مباحث نظامی هیچ کشوری نمی‌تواند نگاه چپ به ایران داشته باشد، چرا که کشور ما در مدل نظامی، دکترین نظامی، موشک‌ها و بازدارندگی به جایی رسیده که در صورت ادعای کشوری می‌توانیم شروع‌کننده تهاجم رفتاری دفاعی باشیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: مدل رفتاری ما در عرصه نظامی نهادینه شد و با تلاش جوانان ملت برخاسته از رزمندگان دفاع مقدس در ساخت موشک، شناور و تجهیزات نظامی نه تنها به خودکفایی بلکه به مرحله صادرات هم رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصاد، نظریه اقتصاد مقاومتی به دلایل مختلف اجرایی نشده است اضافه کرد: مسوولان ما کم‌تحرک بوده‌اند یا اراده، توان و باور به اقتصاد مقاومتی را نداشتند و یا مغزها منجمد و فریز در اقتصاد غربی شده بود.

سردار زهرایی گفت: اما دولت سیزدهم به عنوان دولت انقلابی، جهادی، مردم‌نواز و محرومیت‌زدا در حوزه اقتصاد پای کار آمده و شخص رییس جمهور اذعان دارد که حاضرم از آبروی خودم بگذرم تا این جراحی بزرگ اقتصادی و انقلاب اقتصادی را انجام دهد.

وی افزود: باید ریل اقتصاد کشور منطبق با منویات مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی تعریف شود، همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند کار اقتصادی دولت کار بزرگی است و باید همه دستگاه‌ها و نهادها کمک کنند تا این طرح به نتیجه برسد.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: انتظار ما از مردم این است که با سعه صدر، آرامش و با دانش و آگاهی دولتمردان خود را در این طرح اصلاح اقتصادی همراهی کنند همانطور که مردم ما تاکنون ثابت کردند از مردم زمان پیامبر اکرم (ص) بهتر هستند.

وی گفت: امیدواریم در کشور به جایی برسیم که در مباحث اقتصادی هم مثل سیاسی و نظامی نه تنها بازدارنده بلکه صادرکننده محصولات محوری، کشاورزی و استراتژیک به غیر از نفت به سایر بلاد اسلامی باشیم و به عنوان کشور پیشران با مدل اقتصاد مقاومتی شناخته شویم.

سردار زهرایی ادامه داد: خراسان جنوبی علیرغم خسکسالی‌ها، مشکلات کشاورزی، کاهش آبدهی قنوات، دوری از مرکز، مشکلات عدم توازن و تعادل در حمل و نقل پروازی، ریلی، جاده‌ای و مشکلات معیشتی اما افتخار دارد که همیشه در شاخص‌های مناسبت‌های ملی، سیاسی و کمک به همنوع در سیل و زلزله و کمک به مسلمانان بلاد اسلامی گرفتار در ظلم و استکبار جزو استان‌های اول و دوم باشد.

وی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت ۲۱ سال از عمر بسیج سازندگی امروز ۴۲ هزار گروه جهادی فعال در کشور در اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، فنی و تخصصی، جامعه پزشکی، مهندسین عمران، صنعت، کارگری، هنرمندان و ورزشکاران فعالیت دارند.

رییس سازمان بسیج سازندگی از تشکیل گروه‌های جهادی اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان طی ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: همزمان با هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در سراسر کشور و خراسان جنوبی برگزار شد.

وی گفت: در این رزمایش ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۵۳ هزار جهادگر به‌صورت هدفمند با پهنه، عرصه، جفرافیا، مساله و زمان مشخص مشغول به کار خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سردار زهرایی افزود: در خراسان جنوبی نیز به‌صورت نمادین روز گذشته هزار و ۲۰۰ جهادگر فعالیت خود را برای خدمت‌رسانی در استان آغاز کردند و قلب جهادگران منطقه برای خدمت‌رسانی در جبهه مبارزه با فقر و محرومیت مانند مدافعان حرم و سلامت می‌تپد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا