پژوهشگاه صنعت نفت و گاز استان هرمزگان قرارداد همکاری امضا کردند


پژوهشگاه صنعت نفت و گاز استان هرمزگان قرارداد همکاری امضا کردند

قرارداد گام تکمیلی توسعه و ارتقای آنالایزور ترکیبات مرکاپتان به‌منظور تشخیص و آنالیز همه مواد بودارکننده بین شرکت گاز استان هرمزگان و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این آیین که با حضور سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و زینب قیصری، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده گفت: این قرارداد به‌دنبال رفع یکی از نیازهای مهم شرکت گاز استان هرمزگان است که پژوهشگاه صنعت نفت برای ساخت دستگاهی در این حوزه اعلام آمادگی کرد. فاز نخست این پروژه پیش از این رونمایی شده بود و امروز فاز دوم و تکمیلی آن در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: ساخت این دستگاه با توجه به شرایط تحریم می‌تواند همه ادورانت‌های با آنالیزهای مختلف را شناسایی کند. نقطه قوت این کار هم حضور یک بانوی موفق در وزارت نفت به عنوان مجری پروژه است.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی ارزشند در اختیار پژوهشگاه صنعت نفت قرار داد تا در مسیر تحقق شعار نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی حرکت کند، امضای این قرارداد بی‌شک ضمن افزایش اعتماد به توانمندی‌های داخل فصلی نو از همکاری فناورانه و همکاری‌ها را رقم می زند.

وی ادامه داد: امید است با توسعه همکاری‌های دو طرف ضمن دستیابی به اهداف الگوی برتر پاسخگویی نیازهای فناورانه صنعت نفت کشور باشیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد: این پژوهشگاه همواره تلاش می‌کند محصولات لازم را با بالاترین کیفیت برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تأمین کند و پروژه‌های زیادی تاکنون انجام شده و در حال اجراست.

توفیقی یادآور شد: من نیز بارها به وزیر نفت اعلام کردم که خیالشان از نظر تحریم‌ها راحت باشد، زیرا این پژوهشگاه با حضور پژوهشگرانی شایسته آماده رفع نیازهاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!