ماجرای سیلی خوردن معاون مدرسه شیخ فضل الله نوری کرج + واکنش ها و فیلم


چند روز پیش یکی از همسایگان دبستان شیخ فضل‌الله نوری آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج که از صدای بلندگوی مدرسه عصبانی شده بود، وارد مدرسه می‌شود و شروع به گلایه می‌کند و آنقدر خشمگین است که در مقابل معاون مدرسه که او را دعوت به آرامش می‌ کند، به صورت معاون مدرسه چند سیلی می‌زند.

به گزارش راهبرد معاصر از 14 فروردین 1401 که مدارس بازگشایی شد، هر چند روز یکبار، یک اتفاق از مدرسه‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ اتفاقاتی که هر کدام حواشی مختلفی را برای نظام تعلیم و تربیت به همراه دارد.

اما این بار، فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که صبوری معاون یک مدرسه را به زیبایی به تصویر کشید. مردی که سیلی خورد اما دست به تلافی نزد. بی‌احترامی نکرد و تلاش کرد که ماجرا ختم به خیر شود و از همه مهمتر اینکه وقتی کار به شکایت از سوی مسؤولان آموزش و پرورش رسید، بخشید تا درس «بخشش» در مدارس کشور نهادینه شود.

اما ماجرا از چه قرار است؟ چند روز پیش یکی از همسایگان دبستان شیخ فضل‌الله نوری آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج که از صدای بلندگوی مدرسه عصبانی شده بود، وارد مدرسه می‌شود و شروع به گلایه می‌کند و آنقدر خشمگین است که در مقابل معاون مدرسه که او را دعوت به آرامش می‌ کند، به صورت معاون مدرسه چند سیلی می‌زند.

معاون مدرسه تلاش می‌کند که دست آقای عصبانی را بگیرد و اجازه ندهد به سیلی زدن ادامه دهد و نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان، حرکت آقای عصبانی را پاسخ نمی‌دهد؛ فریدون گودرزی همان آقای معاون مدرسه است که پس از پخش فیلم این ماجرا، شناخته شد.

بعد از این اتفاق، صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر، اظهار کرد: «جسارت یک کاسب محل به ناظم دبستان در حضور دانش‌آموزان موجب ناراحتی و تکدر خاطر جامعه معلمان شد. وزارت آموزش و پرورش با تعیین وکیل این اتفاق تلخ که تعرض به حریم مقدس مدرسه و تربیت است را تا حصول نتیجه و برقراری عدالت پیگیری حقوقی خواهد کرد. با این معلم خدوم صحبت و دلجویی کرده و پیام وزیر را به ایشان ابلاغ کردم».

مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در رابطه با فیلمی که تحت عنوان سیلی خوردن ناظم مدرسه در حال انتشار است عرض کنم این هنجار شکنی بین یکی از کسبه محل و معلم پرورشی مدرسه بوده است.

وی ادامه داد: حفظ کرامت و جایگاه مقدس فرهنگیان از اهم وظایف آموزش و پرورش و موضوع به جدیت در حال پیگیری می باشد.

ماجرای سیلی خوردن معاون مدرسه شیخ فضل الله نوری کرج + واکنش ها و فیلم

*وزیر خطاب به معلم سیلی خورده: شما نه تنها معلم بلکه قهرمان ملی هستید

بعد از این پیگیری‌ها، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در تماس تلفنی با این فرهنگی، از وی دلجویی کرد ضمن آنکه صبوری این آقامعلم را هم ستود و او را قهرمان نامید. نوری در این تماس گفت: معلم من هم هستید، اینکه جواب این بی حرمتی را ندادید، نشان دهنده، شخصیت والای شماست؛ همین صبوری و گذشت شما نشان داد که معلم هستید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شما نه تنها معلم بلکه قهرمان ملی هستید چون با رفتار خود به مردم درس گذشت و صبر دادید و من از شما عذر خواهی می‌کنم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش هم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای وزیر ضمن تماس، دلجویی و تشکر از متانت، نجابت و صبوری همکار معلم عزیزمان، دستور عاجل برای پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارت، جهت احقاق حق ایشان و ساحت مقدس مدرسه و معلم صادر کردند.

وی افزود: به فوریت شکوائیه تنظیم شد و روال قانونی در حال طی شدن است.

ماجرای سیلی خوردن معاون مدرسه شیخ فضل الله نوری کرج + واکنش ها و فیلم

بعد از این اتفاق، با پادرمیانی مسؤولان آموزش و پرورش منطقه و مدرسه، همسایه عصبانی مدرسه با روی خوش آمد و از آقای معاون عذرخواهی کرد و آقای گودرزی هم بخشید.

اما وزارت این ماجرا را در دست پیگیری دارد؛ سخنگوی آموزش و پرورش شب گذشته در این خصوص اعلام کرد: امروز ضارب دستگیر شد؛ امشب به زیارت همکار عزیزمان در استان البرز رفتم و دستان پاکی که متبرک به آموزش و تربیت هزاران دانش‌آموز معصوم، طی سالیان خدمت خالصانه بود و به روی فرد هتاک بالا نرفت و متانت و نجابت معلمی را به جامعه نشان داد، بوسیدم و بر دیدگان گذاشتم.

ماجرای سیلی خوردن معاون مدرسه شیخ فضل الله نوری کرج + واکنش ها و فیلم

مراد مالمیر مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 کرج نیز اعلام کرده است که در حمایت از همکار فرهنگی خود که توسط همسایه مدرسه مورد بی حرمتی قرار گرفت، از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش فارس، اکنون باید دید آموزش و پرورش برای مدیریت این ماجرا و همچنین اتفاقات این چنینی چه برای دانش آموز و چه برای فرهنگی چه برنامه ای را در پیش گرفته است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها