شطرنج‌باز اصفهانی قهرمان‌ رقابت‌های پسران زیر 12 سال کشور شد


شطرنج‌باز اصفهانی قهرمان‌ رقابت‌های پسران زیر 12 سال کشور شد

گرگان - ایرنا - شطرنج‌باز نوجوان اصفهانی در پایان رقابت‌های شطرنج پسران‌ زیر 12 سال قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، با کسب رتبه نخست به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عرشیا محمدیان‌سیچانی از اصفهان در پایان رقابت‌های دور نهم و پایانی روز جمعه در مجموع ۹ دور با کسب ۷.۵ امتیاز قهرمانی این‌دوره رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

همچنین براساس جدول نهایی این رقابت‌ها و مجموع ۹ دور، سیدابوالفضل موسوی‌فر از مازندران و بهنود دلاوری از فارس با رساندن مجموع امتیازات خود به عدد هفت (۷) و به علت پوئن شکنی به ترتیب دوم و سوم شدند.

شطرنج‌باز اصفهانی قهرمان‌ رقابت‌های پسران زیر 12 سال کشور شد

در ادامه این جدول آرمین صمیمی به همراه حسین طهماسبی هر ۲ نفر از فارس و هر کدام با ۶.۵ امتیاز به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

در ادامه جدول رده‌بندی مجموع ۹ دور، هفت نفر با ۶ امتیاز، چهار نفر با ۵.۵ امتیاز، ۱۶ نفر با ۵ امتیاز، سه نفر با ۴.۵ امتیاز، هشت نفر با ۴ امتیاز، چهار نفر با ۳.۵ امتیاز، ۶ نفر به ۳ امتیاز، پنج نفر با ۲.۵ امتیاز، ۲ نفر با ۲ امتیاز و سه نفر با ۱.۵ امتیاز در رده‌های ششم تا ۶۳‌ام قرار گرفتند.

در رقابت‌های دور نهم این مسابقات که امروز جمعه در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان برگزار شد، ۶۲ شطرنج‌ باز در ۳۱ میز با هم‌ به رقابت پرداختند و یک شطرنج‌ باز هم استراحت داشت.

اولویت قرار گرفتن نفرات هم امتیاز، براساس گره‌گشایی رده‌بندی آنان مشخص می‌شود.

نفر اول تا سوم این رقابت‌ها مدال و حکم‌ قهرمانی دریافت کردند و نفر اول قرار است به رقابت‌هتی قهرمانی آسیا اعزام شود.

همچنین نفرات اول تا ششم به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

محمدین‌سیچانی، موسوی‌فر، دلاوری، صمیمی و طهماسبی که اول تا پنجم شدند به همراه عرشیا نشان از تهران که نفر اول ۶ امتیازی شد و در جایگاه ششم‌ قرار گرفت، به این اردو دعوت شدند.

گره‌گشایی‌ها بر حسب رویارویی مستقیم، بوخ هولز قطع شده یک، بوخ هولز قطع شده ۲، مجموع بوخ هولز و سون بورن برگر است.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در ۱۲ رده سنی در ۲ بخش دختران و پسران از روز شنبه همزمان در نقاط مختلف آغاز شد که رقابت‌های رده سنی زیر ۱۲ سال پسران در خانه شطرنج مجموعه ورزشی وحدت گرگان انجام‌ شد.

شطرنج‌باز اصفهانی قهرمان‌ رقابت‌های پسران زیر 12 سال کشور شد

در این‌ رقابت‌ها ۶۳ شطرنج‌باز نوجوان از ۱۹ استان حضور داشتند که ۱۰ نفر از آنان گلستانی هستند.

کارن محمدزاده، صدرا ثقفی و آرن رحیمی‌قلی‌آباد سه شطرنج باز گلستانی این رقابت‌ها بودند که به ترتیب با ۵.۵، پنج و ۴.۵ امتیاز به ترتیب، در رتبه‌های ۱۴، ۲۹ و ۳۵ قرار گرفتند و هفت شطرنج‌باز دیگر این استان، در رتبه‌بندی دیگر ایستادند.

برای حضور در این‌ رقابت‌ها به هر استان یک‌ سهمیه اختصاص داده شده بود و مابقی شطرنج‌بازان به صورت آزاد در این رقابت‌ها حضور دارند.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور پسران زیر ۱۲ سال انتخابی تیم ملی، در ۹ دور به روش سوئیسی از روز شنبه گذشته آغاز و تا امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه داشت.

اکنون در سامانه جامع شطرنج کشور، ۷۰۰ گلستانی عضویت دارند اما در مجموع ۳۰۰ شطرنج‌باز در استان فعال هستند.

پرهام مقصودلو، استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج کشور، اهل گلستان و ساکن گرگان بوده که از رده سنی نوجوانان، به عنوان یک‌ پدیده شطرنج معرفی شد.

در استان گلستان افزون بر ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا