روش برطرف کردن انواع لک +فیلم


روش برطرف کردن انواع لک +فیلم

رکنا: نکات کلیدی هنگام نظافت خانه را در این فیلم خواهید دید.

به گزارش رکنا، برای همه ما پیش می آید که لک نوشیدنی ها و خوردنی ها یا وسایل مصرفی روی لباس یا کیف مان بریزد.

لک خون

چیزهایی که نیاز دارید:

آمونیاک، ادویه گوشت بدون نمک (حاوی دکستروز، بروملین و کلسیم سیلیکات)، حوله کاغذی.

چطور لکه را پاک کنید:

اگر لکه تازه است، به مدت ۲۰ دقیقه لباس را با کمی آمونیاک در آب سرد بخیسانید. اگر لکه هنوز باقی مانده، آن را با آب گرم خیس کنید و سپس کمی ادویه‌ی گوشت بدون نمک روی آن بمالید و به شکل خمیر روی لکه بچسبانید. آن را با حوله ی آشپزخانه بپوشانید تا مرطوب بماند. روز بعد، خمیر را با آب مخلوط با کمی آمونیاک، آبکشی کنید و بطور معمول بشویید.

لک قهوه

چیزهایی که نیاز دارید:

سفید کننده مایع، پراکسید.

چطور لکه را پاک کنید:

اگر بتوانید لکه را فورا بشویید، یک شستشوی معمولی کافی است. همچنین می‌توانید قبل از پاک کردن لکه از سفید کننده‌ی مایع استفاده کنید (برای لباس‌های رنگی از لکه بر مخصوص لباس‌های رنگی استفاده کنید). اگر این کار موثر نبود و پارچه نیز سفید است، یک قسمت پراکسید را با شش قسمت آب مخلوط کنید و روی لکه مالش دهید.

لک روغن آشپزی یا روغن موتور

چیزهایی که نیاز دارید:

ماده شوینده مایع، دو عدد حوله کاغذی، یک اتوی داغ، پودر بچه و حلال.

چطور لکه را پاک کنید:

اول روغن اضافی را بردارید و ماده‌ی شوینده ی مایع را مستقیما روی لکه بمالید. روش دیگر این است که بخش لک شده را بین دو حوله‌ی کاغذی قرار دهید و اتوی داغ را روی آن بکشید. اگر عجله ندارید، از پودر بچه استفاده کنید و بگذارید در طول شب روغن را جذب کند. در آخر اگر پارچه‌ی لباستان نمی‌تواند آب بسیار داغ را تحمل کند، قبل از شستشو از یک حلال چربی استفاده کنید.

لک سبزه و چمن

چیزهایی که نیاز دارید:

لکه بر، سفید کننده، ماده شوینده، اتانول یا متانول، گلیسیرین.

چطور لکه را پاک کنید:

اگر لکه‌بر دارید، مقداری از آن را مستقیما روی لکه بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. از سفید کننده و ماده‌ی شوینده استفاده کنید. (اگر پارچه سفید نیست از سفید کننده‌ی مخصوص پارچه‌های رنگی استفاده کنید) و سپس آن را به طور معمول در آب گرم بشویید. یک راه دیگر این است که با اسفنج کمی اتانول یا متانول را روی لکه بمالید و سپس آن را با آب گرم و صابون پاک کنید و در آخر یک قسمت گلیسیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید و لکه را تا زمانی که کاهش یابد با آن بپوشانید.

لک آب میوه

چیزهایی که نیاز دارید:

یک قالب صابون ، ماده شوینده و سفید کننده.

چطور لکه را پاک کنید:

بعد از اینکه پارچه را در آب سرد خیس کردید، یک قالب صابون روی لکه بمالید. سپس قبل از اینکه خشک شود آن را با ماده‌ی شوینده و سفید کننده در داغ ترین آبی که مناسب آن نوع پارچه است بشویید.

لک جوهر

چیزهایی که نیاز دارید:

الکل ضدعفونی ، ماده‌ی شوینده، اسپری مو، یک پارچه خشک.

چطور لکه را پاک کنید:

الکل را روی لکه بزنید و سپس با کمی ماده‌ی شوینده مالش دهید. اگر بعد از یک شستشوی معمولی، لکه هنوز هم باقی مانده، دوباره این کار را تکرار کنید. روش دیگر این است که مقداری اسپری مو روی لکه بزنید و قبل از شستشو، آن را با یک پارچه‌ی خشک مالش دهید.

لک رژ لب

چیزهایی که نیاز دارید:

لکه بر، الکل ضد عفونی، آمونیاک و اسپری مو.

چطور لکه را پاک کنید:

رژ لب یک لکه ی سر سخت و لجوج است! اما نگران نباشید، اگر با شستشوی معمولی از بین نرفت، راه حل‌هایی وجود دارد. شما می‌توانید لکه را با یک لکه بر یا الکل ضدعفونی، آمونیاک یا اسپری مو مرطوب کنید و سپس آن را با آب گرم آبکشی کنید.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 16.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی