هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور در یزد پیگیری شد


هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور در یزد پیگیری شد

یزد- ایرنا- هفته ششم بیست و ششمین دوره مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور 45 سوارکار در 11 دور در مجتمع سوارکاری صفائیه یزد پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این هفته سوارکاران در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که در پایان اسب‌های الماس میرزا، پوتین، پدر و میردهقان، پیکی‌بلا بندر سرچشمه‌مرد، آمستردام‌خو، برنا علیزاده، پادشاه صفوی، باراد طوس، مای بیگرد، نورمن و برکاو بی‌تی‌اس زودتر به خط پایان رسیدند و قهرمان شدند.

این مسابقات به مدت هشت هفته عصرهای جمعه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری می‌شود و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته