آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟


آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟

ثبت نام در فارکس و شروع معامله گری در بازار جفت ارزها در ابتدا مستلزم ثبت نام در یک بروکر معتبر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت تریدینگ ویو (TradingView) یکی از محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی در دنیاست که هر روزه به تعداد کاربران آن افزوده می شود. از طرفی کسانی که قصد ورود به فارکس و سرمایه گذاری در آن را دارند با پلتفرم معاملاتی پر طرفدار دیگری به نام متاتریدر(MetaTrader) سرو کار دارند. در این مقاله قصد داریم این دو پلتفرم محبوب را با یکدیگر مقایسه کرده و به این پرسش که آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟ پاسخ دهیم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

متاتریدر و نحوه کار با آن

آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟

ثبت نام در فارکس و شروع معامله گری در بازار جفت ارزها در ابتدا مستلزم ثبت نام در یک بروکر معتبر است. هر کدام از بروکرهایی که در بازار فارکس فعال هستند از پلتفرم های خاصی استفاده می کنند. باید گفت که به علت محبوبیت زیاد نرم افزار متاتریدر نزد تریدرهای فارکس، تقریبا اکثر بروکرها متاتریدر ۴ را در میان پلتفرم های معاملاتی خود قرار داده اند.

در واقع از طریق این نرم افزار شما به عنوان یک معامله گر می توانید کار خرید و فروش و سفارش گذاری در بازارهای مالی را انجام دهید.

علاوه بر این متاتریدر امکانات زیادی برای تحلیل تکنیکال در اختیار کاربران قرار می دهد و اگر بروکر شما خبرهای اقتصادی مربوط به فارکس و تحلیل بنیادی را نیز پوشش دهد می توانید از طریق همین نرم افزار به این اخبار هم دسترسی داشته باشید.

برخی از مهم ترین ویژگی های متاتریدر به قرار زیر است:

داشتن بیش از ۴۰ اندیکاتور و اسیلاتور برای انجام تحلیل تکنیکال داشتن ابزارهای ترسیمی برای رسم انواع خطوط روند و حمایت و مقاومت قابلیت نمایش چند نمودار در یک صفحه دسترسی به ابزارها یا نمادهای معاملاتی‌ای که بروکر شما ارائه می دهد. داشتن تایم فریم های معاملاتی مهم و پرکاربرد قابلیت سفارش گذاری و مدیریت پوزیشن ها (موقعیت های خرید و فروش) قابلیت استفاده از اسکریپت و...

تریدینگ ویو و نحوه کار با آن

آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟

سایت تریدینگ ویو هم اکنون به عنوان محبوب ترین سایت و پلتفرم تحلیلی در دنیا شناخته می شود. در این پلتفرم می توانید به طیف وسیعی از ابزارهای معاملاتی دسترسی داشته باشید.

این ابزارهای معاملاتی شامل همه جفت ارزهای فارکس، فلزات، سهام، نفت، شاخص ها، ارزهای دیجیتال و ... می شوند. بنابراین اگر می خواهید هم در فارکس فعالیت داشته باشید هم در بازار ارزهای دیجیتال یا هر دو بازار متفاوت دیگری، می توانید با استفاده از سایت تریدینگ ویو همزمان به همه آن ها دسترسی داشته باشید.

با ساخت یک اکانت رایگان در پلتفرم تریدینگ ویو، می توانید از ویژگی های منحصر به فرد این سایت استفاده کنید.

به جرات می توان گفت نقطه قوت این سایت که مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است، محیط کاربری ساده و یوزر فرندلی آن است.

با استفاده از پلتفرم آنلاین تریدینگ ویو می توانید علاوه بر تحلیل تکنیکال به اخبار مهم اقتصادی هم دسترسی داشته باشید. در ادامه چند تا از مهم ترین ویژگی های این سایت را معرفی می کنیم.

محیط کاربری ساده امکان شخصی سازی نمودار داشتن بیش از ۱۰۰ اندیکاتور و اسیلاتور امکان ساخت اندیکاتورهای دلخواه و بارگذاری آن برای استفاده سایرین داشتن ابزارهای ترسیمی مختلف برای کشیدن انواع شکل ها و خطوط تحلیل تکنیکال امکان ساخت آلارم یا هشدار با تنظیمات دلخواه قابلیت اسکریپت نویسی قابلیت تست استراتژی قابلیت فیلتر سهام قابلیت نوشتن یادداشت قابلیت گفتگوی آنلاین با سایر کاربران قابلیت به اشتراک گذاری تحلیل و استفاده از تحلیل های سایر کاربران قابلیت به اشتراک گذاری لینک تحلیل ها برای افرادی که به شکل گروهی، معامله می کنند. قابلیت ساخت انواع دیده بان و...

تفاوت تریدینگ ویو و متاتریدر

با وجود شباهت های بسیاری که در تریدینگ ویو و متاتریدر وجود دارد، این دو پلتفرم با هم تفاوت هایی هم دارند که بیشتر مربوط به تعداد ابزارها و کم و کیف بعضی از قابلیت های آن ها است.

یک تفاوت مهم این دو پلتفرم با یکدیگر قابلیت شبکه به هم پیوسته کاربران است که فقط در تریدینگ ویو وجود دارد. شما با استفاده از تریدینگ ویو می توانید با سایر کاربران چت عمومی یا خصوصی داشته باشید و از حجم بالای مطالب آموزشی و تحلیل هایی که توسط کاربران ارائه می شود، استفاده کنید.

در شکل زیر می توانید نوع این تفاوت ها را مشاهده کنید.

آیا پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود؟

تریدینگ ویو یا متاتریدر؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

هم اکنون پلتفرم تریدینگ ویو از محبوبیت بسیاری در میان تریدرها برخوردار است و خیلی دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نزدیک جایگزین متاتریدر در بازار فارکس هم بشود.

در حال حاضر امکان وصل شدن چندین بروکر به سایت تریدینگ ویو وجود دارد. به عبارت دیگر اگر این امکان در بروکر شما وجود داشته باشد که به این سایت وصل شود شما می توانید تمام تحلیل های خود را در این پلتفرم بی نظیر انجام داده و با وصل کردن اکانت بروکر خود به تریدینگ ویو، سفارش های خرید و فروش خود را هم در پلتفرم تریدینگ ویو انجام دهید اما اگر در حال حاضر چنین ویژگی‌ای در بروکر شما وجود ندارد لازم نیست نگران باشید چون احتمالا در آینده ای نزدیک همه بروکرها به تدریج به این پلتفرم قوی لایه باز (Open Source) می پیوندند.

با این حال هنوز هم می توانید با اکانت رایگان تریدینگ ویو بسیاری از کارهای تحلیلی خود را انجام داده و فقط برای سفارش گذاری وارد متاتریدر شوید.

با این که متاتریدر نیز قابلیت های زیادی دارد اما پلتفرم تریدینگ ویو همه این قابلیت ها را به صورت یکجا و حتی بیشتر دارد و همین باعث شده است تا بسیاری از افراد از بین این دو پلتفرم معاملاتی، تریدینگ ویو را انتخاب کنند.

این روزها تعداد نرم افزارهایی که به شکل لایه باز ساخته می شوند، بیشتر شده است و همین باعث شده تا این نرم افزارها به سرعت ویرایش شده و ارتقا پیدا کنند. این طور به نظر می رسد که آینده در دست پلتفرم ها یا برنامه های لایه باز خواهد بود و تریدینگ ویو به عنوان پر استفاده ترین پلتفرم تحلیلی معاملاتی که به صورت لایه باز ساخته شده است، سردم دار سایر برنامه های مشابه خود خواهد بود.

در این نوشته ویژگی های تریدینگ ویو و متاتریدر را به تفکیک بررسی کردیم و تفاوت این دو پلتفرم با یکدیگر را نیز بیان کردیم. با توجه به قابلیت های تریدینگ ویو می توان این طور نتیجه گیری کرد که به احتمال زیاد پلتفرم تریدینگ ویو در آینده جایگزین متاتریدر می شود.

منبع: سایت آموزش بورس (amoozesh-boors.com)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !