سه مدال رنگارنگ فرنگی‌کاران ایران در جام سیراکوف بلغارستان


سه مدال رنگارنگ فرنگی‌کاران ایران در جام سیراکوف بلغارستان

تهران _ ایرنا _ فرنگی‌کاران کشورمان در پیکارهای بین‌المللی جام سیراکوف بلغارستان سه مدال طلا، نقره و برنز گرفتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی زیر ۲۳ سال جام سیراکوف و لوان لیف روزهای ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.

امروز (جمعه) و در پایان روز دوم محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

مرتضی الغوثی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علیرضا حسنوند در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به ترتیب نقره و برنز گرفتند.

نتایج نمایندگان کشورمان در پایان روز دوم به این شرح است:

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی با پیروزی ۹ بر صفر مقابل کریل مینکو از قزاقستان و ۹ بر ۵ و ضربه فنی بر پتر گورنیاشکی از بلغارستان به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل علیخان کوکنوف با نتیجه ۵ بر یک خود به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. رستمی امروز در دیدار پایانی عبداله توپارک از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم محمدحسین محمودی در دور نخست مقابل ایوایلو ایوانوف از بلغارستان با نتیجه ۶ بر سه به پیروزی رسید اما به علت آسیب‌دیدگی در کشتی دوم نتوانست به میدان برود و چهارم شد.

رقابت‌های این ۲ وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد که نمایندگان کشورمان در گروه سه نفره حضور داشتند.

همچنین در مسابقات مقدماتی روز دوم و در وزن ۸۷ کیلوگرم حمیدرضا بادکان در مسابقاتی که به صورت دوره‌ای برگزار شد، در گروه چهار نفره مقابل والری الکسیف از بلغارستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر از سد ژانتاس نورگالی از قزاقستان گذشت و در دور سوم نیز با توجه به حاضر نشدن ماکسات سایلاو از قزاقستان بعنوان نفر اول به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل کالویان ایوانوف از بلغارستان به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بادکان در دیدار پایانی به مصاف ساریجیک موهوتین از ترکیه می‌رود.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره‌ای و با حضور ۵ کشتی‌گیر برگزار شد، مرتضی الغوثی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۸ مقابل اسلام مومایف از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در کشتی بعد با نتیجه ۸ بر صفر از سد آتاناس ایوانوف از بلغارستان گذشت اما در دور سوم مقابل اولجون مصطفی از ترکیه با نتیجه ۱۲ بر ۳ مغلوب شد. الغوثی در آخرین مبارزه خود با نتیجه ۴ بر یک از سد میندوگاس ونچکاتیس از لیتوانی گذشت و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که به صورت دوره‌ای و با حضور ۴ کشتی‌گیر برگزار شد، علیرضا حسنوند در مبارزه نخست با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی از سد توشکو آنگلوف از بلغارستان گذشت اما در ۲ مبارزه بعدی با نتایج سه بر یک مغلوب بوزکورت فاتح از ترکیه و ۴ بر صفر و ضربه فنی مغلوب علی‌بک سارسنگالیف از قزاقستان شد و به مدال برنز رسید.

ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: امید آرامی – امیررضا ده بزرگی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی
۷۷ کیلوگرم: محمدحسین آذرم دخت
۸۲ کیلوگرم: محمدحسین محمودی
۸۷ کیلوگرم: حمیدرضا بادکان
۹۷ کیلوگرم: مرتضی الغوثی
۱۳۰ کیلوگرم: علیرضا حسنوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش