چاپ چهارم «معلم باید در خط مقدم باشد» روانه بازار شد


 چاپ چهارم «معلم باید در خط مقدم باشد» روانه بازار شد

چاپ چهارم کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی همزمان با هفته معلم توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه، چاپ چهارم کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» شامل رهنمود دهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش همزمان نوشته سعید ابوالقاضی همزمان با هفته معلم توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم انبیا الهی و ائمه اطهار در طول تاریخ بوده و همواره تربیت، علم‌آموزی و کار حساس معلمان مورد ستایش پیشوایان دینی بوده است. از آنجا که معلمی و تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی دارد مجموعه «معلم باید در خط مقدم باشد» که گلچینی دل نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های ۶۶ تا ۹۷ است، تدوین شده تا گامی مؤثر در جهت تربیت نسل انقلاب اسلامی برداشته شود. این کتاب در ۶ فصل و ۳ ضمیمه تدوین شده است.

فصل اول به ارزش و جایگاه معلم که نقشی حساس، پررنگ در تربیت، دارای اجر بالا و مسئولیتی سنگین دارد، پرداخته است. فصل دوم ارزش علم و علم‌آموزی در گذشته، حال و آینده و تأثیر آن بر پیشرفت جامعه را دربرگرفته است. فصل سوم به جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در متعلمان پرداخته است. در فصل چهارم اهمیت فرهنگ و توجه به تهاجم فرهنگی در جامعه معلمان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش گنجانده شده است.

در فصل پنجم وظایف و اهداف معلمان، لزوم خودباوری به دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، استفاده از تصویر و داستان و شعر در آموزش، اخلاق، تدین و … بیان شده است. در فصل ششم به جایگاه آموزش و پرورش، اهداف، وظایف، آسیب‌ها، بحران و لزوم تحول در آن پرداخته شده است. همچنین در بخش ضمیمه شماره ۱ به جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر پرداخته شده است. در ضمیمه ۲ سند تحول آموزش و پرورش آورده شده است. و ضمیمه شماره ۳ برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش گنجانده شده است همچنین بیانات معظم له در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم و تربیت فعالیت دارند نیز در این کتاب آمده است.

چاپ چهارم این‌کتاب با ۱۹۴ صفحه عرضه شده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟