ابتلای 3 نفر در کشور به تب کریمه کنگو


ابتلای 3 نفر در کشور به تب کریمه کنگو

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 بیمار مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند که هر سه مورد درمان شده و بهبود یافته‌اند و خوشبختانه مورد فوت ناشی از ابتلا به CCHF نداشته‌ایم. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، اسدی با اعلام این خبر افزود: در فاز حاد...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، اسدی با اعلام این خبر افزود: در فاز حاد بیماری، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد احتمال دارد که بیمار فوت کند. تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا شده است و در هر نقطه‌ای از کشور امکان انتقال نمونه و تشخیص نهایی بیماری وجود دارد. بیماران باید در صورت مشاهده اولین علامت، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) ، اولین بار در سال ۱۳۷۸ به طور رسمی و قطعی در کشور ما تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو را نام برد.

اسدی تصریح کرد: جهت پیشگیری از این بیماری بایستی مواردی همچون، خودداری از له کردن کنه با دست یا

روی بدن دام، خودداری از تماس بدن با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محلهای غیر مجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محلهای مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری لاشه تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال، روشهای حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدت دستکش ، لباس بلند ، چکمه ، ماسک و عینک) ، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته و سمپاشی بدن دام و جایگاه و مبارزه با کنه های بدن دام از طریق بهبود جایگاه نگهداری دام ها را مورد توجه قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید