تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان تعطیل شد


تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان تعطیل شد

اصفهان - ایرنا- مسوول روابط عمومی مرکز بهداشت اصفهان گفت: تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در کلانشهر اصفهان تعطیل شد و در مراکز جامع سلامت این خطه سبد کامل واکسن‌های کرونا در دُزهای یک، 2، سه و چهار وجود دارد و واکسیناسیون تنها در نوبت صبح انجام می‌شود.

کیومرث طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان اصفهانی می‌توانند بنا بر تمایل خود واکسن مربوطه را دریافت کنند و یا از راهنمایی و مشاوره برای دریافت نوع واکسن در این مراکز بهره ببرند.

وی اظهار داشت: سبدهای واکسن هشت مرکز جامع سلامت اصفهان توسط مرکز بهداشت شماره یک و ۲ اصفهان بطور مرتب تامین می‌شود.

مسوول روابط عمومی مرکز بهداشت اصفهان، همچنین با اشاره به تعطیلی مرکز تجمیعی واکسیناسیون پل شهرستان گفت: تاچندی پیش مرکز تجمیعی تنها در پل شهرستان دایر بود که با کاهش حجم مراجعات و به علت آنکه بستر ارائه واکسن در تمامی مراکز جامع سلامت زیر نظر مرکز بهداشت شماره یک و ۲ فراهم بود روز گذشته تعطیل شد.

طالبی اضافه کرد: علاوه بر این مراکز یک واحد واکسیناسیون سیار کرونا نیز در قالب یک‌دستگاه اتوبوس در مرکز شهر اصفهان بطور روزانه به خدمت‌رسانی به شهروندان می‌پردازد.

مسوول روابط عمومی مرکز بهداشت اصفهان، تزریق واکسن را یکی از دلایل مهم کاهش آمار بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا برشمرد و گفت: تکمیل فرآیند تزریق واکسیناسیون در زمان‌های تعیین شده می‌تواند به روند کاهش ابتلا و به صفر رسیدن مرگ و میر ناشی از کرونا بیانجامد.

کلانشهر اصفهان در وضعیت آبی کرونایی است

وی با اشاره به آخرین تغییرات رنگ بندی همه گیری بیماری کووید- ۱۹، در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان گفت: مرکز استان ، شاهین شهر، برخوار، شهرضا، خمینی شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف آباد در وضعیت آبی کرونایی قراردارند.
طالبی با بیان اینکه هیچیک از شهرهای استان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) و نارنجی (پرخطر) قرار ندارد، افزود: دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد (خطر متوسط)هستند.
ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تاکنون حدود ۴۸۷ هزار نفر از مردم این استان بطور قطعی به آن مبتلا شده و حدود ۱۱ هزار و ۶۵۰ نفر، جان خود را از دست داده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۶ شهرستان استان ( به غیر از کاشان و آران و بیدگل) با جمعیت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد.

سال گذشته در مجموع حدود ۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اصفهان فعال بود که از میان آن نزدیک به ۱۰ مرکز در کلانشهر اصفهان وجود داشت.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل