32 درصد دانش آموزان قزوینی در طرح سواد حرکتی شرکت کردند


32 درصد دانش آموزان قزوینی در طرح سواد حرکتی شرکت کردند

قزوین – ایرنا - سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از شرکت 32 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در طرح سواد حرکتی خبر داد.

صالح یاوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع بیماری کرونا منجر به اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شده که اجرای طرح ارتقای سطح سواد حرکتی دانش آموزان راهکاری برای مقابله با این معضل است.

وی اظهار داشت: طرح سواد حرکتی شامل مراحل ارزیابی اولیه، مداخلات و ارزیابی ثانویه در خصوص افزایش توان جسمانی و ارتقای فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان توسط مربیان تربیت‌بدنی و آموزگاران مدارس است.

یاوری تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۳ هزار و ۴۰۰ دانش آموز قزوینی در مقطع ابتدایی در این طرح شرکت کردند که نتایج بعد از بررسی کارشناسان تا پایان سال تحصیلی اعلام خواهد شد.

این مسوول افزود: همچنین سال گذشته طرح کوچ در قالب طرح کنترل وزن چاقی دانش آموزان اجرایی شد که امسال ۱۱ درصد از دانش آموزان چاق و ۲۱ درصد از دانش آموزان دارای اضافه وزن شناسایی شده از سال گذشته در طرح سواد حرکتی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح ملی معلمان تربیت‌بدنی و مدیران مدارس ابتدایی موظفند به بهترین شیوه‌های ممکن ارتقا و بهبود سواد حرکتی دانش آموزان را اجرا و نهادینه کنند.

یاوری اضافه کرد: همچنین سنجش وضعیت حرکتی و توسعه ویژگی‌های جسمانی دانش آموزان و افزایش سرانه فعالیت‌های بدنی دانش آموزان و اولیا از مهمترین فعالیت‌های اجرایی طرح سواد حرکتی توسط مربیان تربیت بدنی در مدارس است.

وی یادآور شد: در طرح سواد حرکتی راه رفتن صحیح، نشستن، لی‌لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی به دانش آموزان آموزش داده شده است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در