49 درصد از جمعیت هدف هرمزگان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند


49 درصد از جمعیت هدف هرمزگان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون 49 درصد از جمعیت هدف استان واکسن دُز سوم را دریافت کردند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن مرحله سوم برابر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر افراد بالای ۱۲ سال هستند و میزان واکسن تزریق شده در این مرحله ۶۴۸ هزار و ۷۲۵ دُز است.

وی ادامه داد: مجموع جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن کرونا که شامل افراد بالای پنج سال می باشد، رقمی برابر با یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر است که از این شمار ۸۱ درصد تزریق مرحله اول و ۷۱ درصد هر دو مرحله تزریق این واکسن را دریافت کردند.

دکتر نوروزیان در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در هرمزگان گفت: ۳۷ درصد از کودکان این رده سنی در هرمزگان واکسینه شدند و میزان واکسن تزریق شده برابر ۵۲ هزار و ۷۸۶ دز می باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص وضعیت استان در سطح کشور از نظر تزریق واکسن کرونا، گفت: خوشبختانه هرمزگان جزو استان های پیشتاز در انجام واکسیناسیون کرونا است و از همین رو نیز در ماه های اخیر شاهد کاهش فوتی های ناشی از این ویروس در استان هستیم.

وی بیان داشت: پارسال یک هزار و ۵۴۸ نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار مربوط به مردادماه پارسال برابر با ۴۶۸ نفر و کمترین نیز مربوط به دیماه با ثبت ۶ مورد فوتی است .

دکتر نوروزیان ابراز داشت: با نگاهی به آمارها به خوبی متوجه کاهش مرگ و میر و شدت شیوع ویروس کرونا با انجام واکسیناسیون هستیم و از همین رو نیز همواره بر تکمیل این مساله از سوی کارشناسان بهداشتی تاکید می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص فوتی های کرونا در سال جدید نیز گفت: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۲۱ نفر شامل ۱۷ نفر در فروردین ماه و ۴ نفر در اردیبهشت ماه بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۹ روز بدون فوتی کرونا در هرمزگان ثبت شده و آمار مرگ و میر در همان عدد ۲ هزار و ۶۱۶ نفر باقی مانده است.

دکتر نوروزیان افزود: با بستری شدن ۲۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در حال حاضر ۴۹ بیمار در بیمارستانهای هرمزگان با تشخیص احتمالی کرونا بستری هستند که تست پی سی آر یک نفر از آنها مثبت شده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر از مجموع ۱۲ بیمار بخش مراقبت های ویژه ( آی سی یو) تنها سه نفر تست پی سی آر مثبت دارند، گفت : تست پی سی آر سه بیمار بدحال بستری در آی سی یو در دو مورد مثبت می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز