کانونی مسجدی که فرصت ازدواج آسان را برای 500 جوان فراهم کرده است


کانونی مسجدی که فرصت ازدواج آسان را برای 500 جوان فراهم کرده است

کانون فرهنگی هنری «حضرت فاطمه الزهرا(س)» فعالیت‌های متنوعی در عرصه ازدواج آسان، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های جهادی انجام می‌دهد؛ ایجاد فرصت ازدواج برای 500 نفر از جوانان دستاورد تلاش‌های این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) در جوار مسجد محبان سیدالشهدا(ع) شهرستان شهریار یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال است که فعالیت خود را از 25 سال پیش در قالب حسینیه آغاز کرد و به جهت فعالیت های شاخص و گسترده مجوز فعالیت کانون فرهنگی هنری دریافت کرد.

«امل عریفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: بیشتر فعالیت ها و برنامه های کانون برای خواهران است به گونه ای که کانون در محورهای هنری، تورهای زیارتی و سیاحتی، اردوهای راهیان نور، فعالیت های مذهبی و مناسبتی،تفسیر و تدبر قرآن کریم فعالیت دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: یکی از رویکردهای این کانون فراهم کردن زمینه ازدواج آسان است به طوری که در سال های اخیر توانستیم برای 500 نفر این مهم را فراهم کنیم و تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند برای تشکیل زندگی مشترک و ارایه مشاوره برای انتخاب همسر از مواردی است که در این باره در مسجد محبان سیدالشهداء(ع) انجام می شود.

عریفی یکی از برنامه های این کانون را حمایت از اقشار بی بضاعت دانست و گفت: به همت خیرین و اهالی این منطقه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در 10 نوبت بسته های معیشتی توزیع کرده ایم و به صورت مستقیم 55 خانواده نیازمند و تحت پوشش را ماهانه حمایت و کمک رسانی می کنیم.

وی ادامه داد:همچنین برای خانواده هایی که توان پرداخت اجاره‌بهای منزل ندارند، توانستیم هزینه اجاره را تامین کنیم. علاوه بر این، به خانواده هایی دارای بیمار و سالمند که نیازمند مراقبت های پرستاری هستند، پزشک و پرستار توسط بچه های مسجد معرفی می شود.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی و جهادی این مسجد افزود: در صورتی که در این منطقه اهالی محله نیازمند کمک های عمرانی، فنی و ساخت و ساز باشند، توسط گروه جهادی کانون این خدمات ارائه می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، برگزاری سلسله جلسات اخلاق و روان شناسی، برگزاری سلسله جلسات و کارگاه های عفاف و حجاب و اهدای چادر به مادران و کودکان به منظور ترویج حجاب، برگزاری مراسم جشن تکلیف و روزه اولی ها، تقویت پیوند مسجد با مدارس پیرامونی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری معرفی کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر