سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 رکورد تاریخی زد


سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 رکورد تاریخی زد

AMD با عرضه پردازنده‌های بر پایه ریزمعماری Zen توانست به گردونه رقابت باز گردد (https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/36629-amd-x86-cpu-market-q3) و تا حد زیادی اینتل را با چالش روبرو کند. جدیدترین آمارها از بازار پردازنده‌های x86 حاکی از ثبت رکورد جدید برای تیم سرخ است.

AMD با عرضه پردازنده‌های بر پایه ریزمعماری Zen توانست به گردونه رقابت باز گردد و تا حد زیادی اینتل را با چالش روبرو کند. جدیدترین آمارها از بازار پردازنده‌های x86 حاکی از ثبت رکورد جدید برای تیم سرخ است.

ریزمعماری Zen و نسل اول از پردازنده‌های Ryzen بی نقص نبودند اما توانستند از نظر کارایی و راندمان با اینتل وارد رقابت شوند. بعدتر AMD در خلال چندین نسل و طی چندین سال توانست Ryzen را بهبود بخشد و بر ارزش خرید پردازنده‌های خود در مقایسه با Core های اینتل بیفزاید.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 رکورد تاریخی زد

آمار منتشر شده نشان می‌دهد سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 یک بار دیگر رکورد زده است و شاهد بالاترین سهم تیم سرخ در تاریخ این کمپانی هستیم.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Mercury Research، تیم سرخ توانسته به کاهش سهم اینتل از بازار x86 ادامه بدهد و ظاهراً پردازنده‌های بسیار خوب نسل دوازدهمی هم نتوانسته‌اند این روند را متوقف کنند. می دانیم نسل دوازدهم از پردازنده‌های Core اینتل یا همان Alder Lake از نظر کارایی و راندمان بهبود چشمگیری با خود دارد.

در همین رابطه بخوانید:

- ارزش سهام AMD به سه برابر اینتل رسید
-
رشد 65 درصدی درآمد AMD در سال 2021؛ اینتل منفی

طبق این آمار سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 در فصل اول سال 2022 میلادی با احتساب اینترنت اشیاء و تراشه‌هایی چون چیپست های بکار رفته در کنسول‌های بازی نسل جدید با 2.1 درصد رشد نسبت به فصل پیش از آن و رشد سالانه 7 درصد به 27.7 درصد رسیده است.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های x86 رکورد تاریخی زد

در بخش پردازنده‌های سرور عملکرد AMD ضعیف‌تر است و توانسته با رشد فصلی 0.9 درصد و رشد سالانه 2.7 درصد، در نهایت 11.6 درصد بازار را به دست بگیرد.

مرکوری رسرچ می‌گوید اگر پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل عرضه نشده بودند، احتمالاً AMD از این هم وضعیت بهتری داشت. سهم AMD از بازار پردازنده‌های دسکتاپ با رشد فصلی 2.1 درصد به 19.3 درصد رسیده است.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های لپ تاپ هم برای دومین بار بزرگ‌ترین رشد را به ثبت رسانده و با افزایش سالانه 4.4 درصد، به 22.5 درصد رسیده است.

با وجود اینکه همین آمار هم برای AMD خیره کننده است، اما این کمپانی با رقابت شدید از سوی اینتل روبرو است و تیم آبی توانسته با نسل دوازدهم و بعدتر نسل سیزدهم، یکبار دیگر خریداران را به سمت خود بکشد.

حالا باید منتظر ماند و دید AMD امسال با نسل جدید از پردازنده‌های Ryzen چقدر می‌تواند مزایای رقابتی از دست رفته خود را پس بگیرد. مطمئناً اینتل هم بیکار ننشسته است و خود را برای نسل بعدی آماده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا