شاکمان، تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران در آستانه رونمایی!
شاکمان دماغدار که لقب تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود میکند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه با کشندههای آمریکایی به زودی رونمایی میشود. The post شاکمان، تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران در آستانه رونمایی! (https://www.pedal.ir/heavy/shacman-conventional-truck-iran/) appeared first on مجله پدال...
محمدجواد نورایی: شرکت خصوصی ویرا دیزل بهعنوان بال آسیایی ماموت دیزل قصد دارد بهزودی در نمایشگاه خودروی شهرآفتاب تهران، از جدیدترین محصول خود شاکمان دماغدار رونمایی کند.
گروه صنعتی ماموت بهعنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، پس از خروج آمریکا از برجام و تعلیق روابط این شرکت با اسکانیا، تصمیم گرفته تا با مونتاژ خودروهای چینی، خلأ ایجادشده پس از توقف تولید کشندههای اسکانیا را برطرف کند. ازاینرو با تأسیس یک شرکت زیرمجموعه بنام ویرا دیزل، شراکت جدیدی را با یک برند چینی بنام شاکمان آغاز کرده است.
گروه خودروهای تجاری شانکشی (شاکمان) که در شهر بائوجی استان شانکشی کشور چین قرار دارد، بنا دارد تا از طریق نماینده انحصاری خود در ایران یعنی ویرا دیزل، محصولات تولیدی خود را روانه بازار ایران کند.
در این مقاله قصد داریم از بین ۴ محصول در نظر گرفته شده برای بازار ایران به معرفی خاصترین و بهترین محصول شاکمان یعنی مدل دماغدار RH3 بپردازیم.
مشخصات فنی شاکمان دماغدار
شاکمان دماغدار که لقب تنها کشنده دماغدار صفرکیلومتر بازار ایران را از آن خود میکند، با طراحی جذاب و استایلی مشابه به کشندههای آمریکایی به پیشرانه ۱۲ لیتری مجهز است و چیدمان ۶ سیلندر خطی با فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربو شارژر در آن دیده میشود. این پیشرانه ساخت کمپانی کامینز بوده و استاندارد یورو ۵ با کاتالیست هوشمند SCR را دارد. قدرت ۴۹۰ اسب بخار در ۱۹۰۰rpm و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰rpm خروجی این پیشرانه ۱۲ لیتری اعلام شده است.
قدرت در شاکمان دماغدار توسط یک جعبه دنده ۲+۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) به محور عقب منتقل میشود. این جعبه دنده توسط کمپانی EATON تولید شده و از سری EHDM-26N112C-R است.
فرمان شاکمان از نوع هیدرولیکی و توسط ZF آلمان ساخته شده است. همچنین در محور جلو از فنر تخت پارابولیک استفاده شده و در محور عقب هم تعلیق بادی با ۴ بالون دیده میشود. اتاق خودرو هم مجهز به تعلیق بادی است.
باک گازوئیل شاکمان درمجموع ۱۰۰۰ لیتر و همچنین مخزن ادبلو این کشنده ۴۵ لیتر ظرفیت دارد.
وزن خالص این خودرو هشت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص فنی مرکب نیز ۴۴ تن اعلام شده است.
امکانات کامیون دماغدار شاکمان RH3
شاکمان دماغدار را میتوان بهعنوان مجهزترین کشنده تولید داخل و بالاتر از رقیب مهم آن یعنی بهمن امپاور معرفی کرد. از امکانات شاکمان میتوان به مواردی نظیر کروز کنترل، سیستم مالتی مدیای ۱۰ اینچ، دوربین ۳۶۰ درجه و مانیتورینگ نقاط کور، نشانگر باد تایرها، دو تخت خواب، صندلی بادی راننده مجهز به گرمکن-سردکن و ماساژور، صندلی بادی شاگرد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینههای جانبی برقی به همراه گرمکن، یخچال، آبسرد کن فیلتردار، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، چراغهای اتوماتیک و آل ای دی جلو، چراغهای مه شکن و روشنایی روز، گرمکن هوای ورودی موتور، بادشکن، بوق برقی و بادی، سیستم هشدار حرکت روبه عقب، سانروف، قفل مرکزی به همراه ریموت، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، شیشههای برقی مجهز به پاور ویندوز، سنسور باران، سیستمهای هشدار ضد سرقت مخزن سوخت و اتمام لنت ترمز، قابلیت حمل کالای خطرناک (ADR) و سیستمهای دستیار رانندگی نظیر هشدار بین خطوط و هشدار برخورد از جلو اشاره کرد.
زمان معرفی و رقبا
شرکت ویرا دیزل قرار است تا در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران واقع در مجموعه شهرآفتاب از این خودرو رونمایی کند. احتمالاً پس از رونمایی، برنامه پیشفروش این محصول توسط ویرا دیزل اعلام شود.
با توجه به شهرت خوب گروه ماموت درزمینهٔ عرضه خودروهای سنگین و خاص بودن طراحی شاکمان انتظار میرود تا یک رقابت سنگین و هیجانانگیز بین این کشنده و خودروی امپاور گروه بهمن ایجاد شود.