موتمنی: با شروع واردات منتظر شکسته شدن قیمت خودرو باشید


موتمنی: با شروع واردات منتظر شکسته شدن قیمت خودرو باشید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سعید موتمنی» افزود: همزمان با ورود نخستین سری خودرو‌های وارداتی به کشور که احتمالا از 2 ماه آینده اتفاق بیفتد، قیمت‌ها شکسته خواهد شد.این مقام صنفی تصریح‌کرد: امروز خودرو‌های خارجی در کشور با سه برابر قیمت‌های جهانی معامله می‌شوند و این قیمت‌ها برای خودرو‌های کارکرده و دست‌دوم به مراتب بیشتر است.وی...

موتمنی: با شروع واردات منتظر شکسته شدن قیمت خودرو باشید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «سعید موتمنی» افزود: همزمان با ورود نخستین سری خودرو‌های وارداتی به کشور که احتمالا از ۲ ماه آینده اتفاق بیفتد، قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: امروز خودرو‌های خارجی در کشور با سه برابر قیمت‌های جهانی معامله می‌شوند و این قیمت‌ها برای خودرو‌های کارکرده و دست‌دوم به مراتب بیشتر است.

وی بیان‌داشت: ورود خودرو‌های خارجی در ادامه به کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی و داخلی خواهد انجامید.

موتمنی خاطرنشان‌کرد: امروز یا فردا شرایط واردات خودرو اعلام خواهد شد و اگر آن‌طور که وزیر صمت وعده کرده خودرو‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی وارد شود یا حتی واردات خودرو‌های کارکرده و دست‌دوم در مقطعی اجازه داده شود، بر قیمت‌ها و تنظیم بازار تاثیرگذار خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد: ورود خودرو‌ها به کشور باید با تعرفه‌های پایین اتفاق بیفتد که در این صورت به نفع بازار و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت خاطرنشان‌کرد: حتی برند‌های خوش‌نام و معتبر جهان از جمله تویوتا، کیا، نیسان و غیره، خودرو‌های متنوع ارزان‌قیمت در بازه قیمتی ۱۲ تا ۲۰ هزار دلار دارند که قابلیت واردات دارند.

وی در خصوص مطرح شدن واردات خودرو با تعرفه صفر از سوی برخی کارشناسان در مقطع فعلی، تصریح‌کرد: حتی مطرح شدن این موضوع می‌تواند همین امروز قیمت‌ها را تا اندازه زیادی بشکند.

موتمنی اظهار داشت: کاهش تعرفه‌های گمرکی، هزینه‌های اسقاط خودرو، شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های متفرقه، می‌تواند سیاست واردات خودرو برای تنظیم و تعادل بخشی به بازار را با موفقیت بیشتری همراه کند.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته میزان عرضه خودرو دست‌کم ۴۵ درصد کمتر از تقاضای بازار بود، همچنین مدیریت عرضه از سوی خودروسازان سبب شد تا افزایش شدید قیمت‌ها در بازار را شاهد باشیم، همچنین بررسی نرخ تورم و نرخ ارز از مرداد ۹۷ تاکنون نشان می‌دهد قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو‌ها بیش از سطح تورم بالا رفته است.

موتمنی تاکید کرد: اگر امروز وضعیت واردات خودرو، نحوه و میزان واردات، قیمت خودروها، همچنین تعرفه‌های ورودی و هزینه‌های مترتب بر آن اعلام شود، می‌توان امیدوار بود نخستین خودرو تا دو ماه دیگر وارد بازار شود.

گفتنی است روز گذشته «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر عرضه و تقاضای خودرو متعادل شود، به‌طور قطع روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها به نظر مشتری نزدیک‌تر شود.

واردات خودرو‌های خارجی به کشور پس از چهار سال ممنوعیت، آزاد شد و وزیر صمت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیات دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد. در این زمینه جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور