فرماندار مشهد: پروانه نانوایان متخلف لغو می‌شود


فرماندار مشهد: پروانه نانوایان متخلف لغو می‌شود

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: با آغاز به کار طرح برکت 2 و فعالیت 100 تیم بازرسی و رصد روزانه نانوایی‌ها، از این پس واحدهای متخلف نانوایی، مهروموم شده و پروانه خبازی آنان لغو خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ محسن داوری روز شنبه در نشست آغاز به کار طرح نظارتی برکت ۲ برای رسیدگی به نانوایی های مشهد، افزود: با مهروموم شدن هر نانوایی متخلف، یک واحد نانوایی سیار در همان محل فعال خواهد شد که برای راه اندازی موقت این واحدها از گاز و آب نانوایی متخلف استفاده می شود.

وی گفت: پس از مهر وموم نانوایی های متخلف، سهمیه آرد آنها نیز به نانوایی های اطراف داده خواهد و نظارت بر نانوایی های دیگر منطقه با جدیت ادامه خواهد یافت.

فرماندار مشهد ادامه داد: براساس طرح برکت ۲، تعطیلی خودسرانه هر واحد نانوایی تخلف محسوب می شود و اقدامات تعمیراتی آنها نیز باید به زمان دیگری و یا روزهای تعطیلی این واحدهای صنفی موکول شود.

داوری خاطرنشان کرد: اینکه در یک واحد نانوایی تنها یک یا ۲ نفر نان بپزند تا به نوعی از سرعت تولید و عرضه کاسته شده و آرد کمتری به نان تبدیل شود، نیز تخلف است، و هر واحد موظف است با سرعت معمول همه آرد سهمیه روزانه اش را پخت کرده و نان را به دست مصرف کننده برساند.

وی خطاب به بازرسان این طرح گفت: اگر بازرسان مشاهده کردند که نانوایی، نان و آرد را دپو کرده تا به واحدهای دیگر فروخته و یا با کنجد نان پخته است، باید در همانجا بمانند تا همه نان دپو شده و یا کنجدی با همان قیمت مصوب به مردم حاضر در صف فروخته شود تا مردم اثر بازرسی را باور کنند، فروش نان با کنجد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

فرماندار مشهد به تامین آرد مورد نیاز همه نانوایی های شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به طرح اقتصادی جدید دولت، برخی اقلام در سطح جامعه تغییر قیمت پیدا کرده است اما با تدبیر اندیشیده شده، مردم باید بابت نان آرامش خاطر داشته باشند.

داوری گفت: برای رفع دغدغه مردم برای توزیع نان، ۳۰۰ نانوایی ویژه در سطح شهر مشهد به صورت یکسره از ساعت ۶ تا ۲۴ بدون وقفه نان پخت می کنند.

فرماندار مشهد گفت: در حوزه تامین دیگر کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و مردم نباید دغدغه داشته باشند و بیش از نیاز روزانه خود ارزاق خوراکی خریداری کنند.

داوری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵۵ نانوایی متخلف در مشهد بسته شده است، افزود: با آغاز به کار بازرسان طرح برکت ۲، فقط طی دیروز پنج نانوایی متخلف در کلانشهر مشهد مهروموم شدند.

شهرستان مشهد با داشتن حدود چهار میلیون نفر جمعیت، ۲ هزار و ۳۶۶ واحد نانوایی شهری و روستایی دارد و روزانه به طور میانگین ۸۵۰ تن آرد در نانوایی های این شهرستان توزیع می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!