عرضه کالاهای اساسی تولید قدیم و تولید فعلی با نرخ جدید + ابلاغیه‌


عرضه کالاهای اساسی تولید قدیم و تولید فعلی با نرخ جدید + ابلاغیه‌

طبق ابلاغیه وزارت صمت، مطابق تصمیمات ستاد تنظیم بازار از تاریخ اجرای قیمت‌های مصوب جدید، ضروری است ترتیبی اتخاذ شود که روغن نباتی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعم از تولید قبل از تاریخ 22 اردیبهشت 1401 و بعد از آن تاریخ، با قیمت‌های جدید عرضه شود.

عرضه کالاهای اساسی تولید قدیم و تولید فعلی با نرخ جدید + ابلاغیه‌

به گزارش ایران اکونومیست علیرضا شاه میرزایی اظهار داشت: طبق معیار ستاد تنظیم بازار کشور‌ از 22 اردیبهشت 1401 هر کالایی که در چهار قلم مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات قرار داشته باشد براساس قیمت‌های جدید خواهد بود و اینکه چه زمانی این کالاها تولید شده ملاک عمل نیست.

وی افزود: بنابراین مردم نگران نباشند که این کالا قبلا یا اکنون تولید شده است زیرا در نظام تولید مابه‌التفاوت‌ و به عبارتی اختلاف قیمت جدید و قدیم محاسبه شده و از عوامل تولید و توزیع این مابه‌التفاوت‌ها اخذ شده است.

معاون وزیر صمت در پاسخ به این سوال که آیا به عرضه‌کنندگان در فروشگاه‌ها این اختیار داده شده که قیمت کالاهایی که از قبل در فروشگاه‌ها موجود بوده را تغییر دهند و این کالاها را به قیمت جدید عرضه کنند؟ گفت: کارخانه‌ها از روز 22 اردیبهشت قیمت تولیدات را تغییر داده‌اند. مرغ و تخم مرغ هم روزانه روانه بازار می‌شود بنابراین مساله‌ای در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: اما ممکن است روغن از قبل و با قیمت‌های قبل موجود باشد که درباره این قلم کالا سامانه جامع تجارت به دقت این کالا را رصد می‌کند زیرا اختلاف قیمت کالای یارانه‌ای و آزاد بسیار زیاد است و در طول چند سال اخیر در سامانه جامع تجارت ثبت و فاکتور شده است بنابراین بر اساس همان فاکتورها مابه التفاوت‌ها محاسبه شده است.

شاه میرزایی بیان داشت: اگر می‌خواستیم همه این کالا را برگردانیم و در خط تولید قیمت‌ها را تغییر دهیم باز ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شد.

به گزارش فارس، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نامه‌ای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب کرمان در مورخ 23.2.1401 به شماره 60.53305 اعلام کرد: «در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی (روغن نباتی، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات) مطابق تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور از تاریخ اجرای قیمت‌های مصوب جدید مطابق اطلاعیه شماره 2 آن ستاد، ضروری است ترتیبی اتخاذ گردد که کالاهای مذکور اعم از تولید قبل از تاریخ 22 اردیبهشت 1401 و بعد از آن تاریخ با قیمت‌های جدید عرضه شده و نظارت‌های لازم در رعایت سقف قیمت‌‌های جدید اعلامی به‌عمل آید».

عرضه کالاهای اساسی تولید قدیم و تولید فعلی با نرخ جدید + ابلاغیه‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در