وزارت جهاد کشاورزی محدودیت صادرات چه محصولاتی را برداشت؟


وزارت جهاد کشاورزی محدودیت صادرات چه محصولاتی را برداشت؟

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با اجرای طرح مردم‌سازی نظام یارانه‌ها، محدودیت‌های ایجاد شده برای صادرات محصولات لبنی از قبیل شیر خشک، خامه، کره حیوانی و روغن حیوانی برداشته می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی محدودیت صادرات چه محصولاتی را برداشت؟
وزارت جهاد کشاورزی پس از طرح مردم‌سازی نظام یارانه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی محدودیت صادرات برخی محصولات کشاورزی را بر می‌دارد با این هدف که صادرات این محصولات بیشتر شود.

این در حالی است که تمام کشور‌ها با توجه به درگیری بین اوکراین و روسیه که امنیت غذایی جهان با خطر جدی مواجه کرده، صادرات خود را محدودتر می‌کنند.

علاوه براین‌ها بیماری کووید ۱۹ و خشکسالی شرایطی پیش آورده که کشور‌ها تلاش می‌کنند با محدود کردن صادرات، تامین داخل کشور خود را در اولویت قرار دهند.

محرم سلطانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: «با اجرای طرح مردم‌سازی نظام یارانه ها، هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی نیز واقعی شده لذا محدودیت‌های ایجاد شده برای صادرات محصولات لبنی از قبیل شیر خشک، خامه، کره حیوانی و روغن حیوانی برداشته می‌شود».

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: «در این راستا اقدامات لازم برای صادرات بدون عوارض که قبلا برای شیر خشک ۵ هزار تومان، خامه ۶ هزار تومان، کره حیوانی ۱۵ هزار تومان و روغن حیوانی ۲۰ هزار تومان بود، انجام شده است».

سلطانی با تاکید بر اینکه قبلا نیز در راستای آزادسازی صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ اقداماتی انجام شده بود، اظهارکرد: این موضوع در آخرین جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به تصویب رسید که صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ بدون عوارض صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام