پارک علم و فناوری قزوین پویا و خودکفا است


پارک علم و فناوری قزوین پویا و خودکفا است

قزوین - ایرنا -رییس پارک علم و فناوری استان قزوین به پویایی و خودکفایی این پارک در قزوین اشاره کرد وگفت: مهمترین اولویت پارک علم و فناوری قزوین، اثرگذاری پارک در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی است.  

مصطفی مافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر روی کار آمدن دانش بنیانی ها ، پارک علم و فناوری قزوین نیز اهداف کلانی را دنبال می کند که طبیعتا دستاورد آن ایجاد اشتغال و حل مشکلات استان است.

وی با اشاره به اهمیت زیست بوم ، گفت: سند زیست بوم که مورد توجه استان قرار دارد، می تواند در راستای امید آفرینی و ایجاد اشتغال در جوانان موثر باشد.

مافی تصریح کرد: دو گروه افراد بیکار و فاقد شغل مخاطبان این سند هستند که پارک علم و فناوری در تلاش است، اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در سند زیست بوم استان قزوین ، موضوعاتی چون جغرافیا، جنسیت، خانواده، تحصیلات و مهارت مطرح هستند.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین با بیان اینکه، پارک علم و فناوری قزوین، یک پارک پویا و خودکفا است، تصریح کرد: نزدیکترین شهر صنعتی به پارک علم و فناوری قزوین کمتر از ۱۵ کیلومتر است.

به گفته وی پارک علم و فناوری قزوین از خرداد سال ۱۳۹۰ ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت می‌باشد.

مافی ادامه داد: افزایش حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان از مهمترین فعالیت های این مرکز است و مهمترین اولویت پارک علم و فناوری قزوین، اثرگذاری پارک در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی استان است.

رییس پارک علم و فناوری قزوین اظهارداشت: ارتقاء سطح فناوری صنایع استان، تنوع بخشی و افزایش درآمدهای اختصاصی پارک، توسعه فرهنگ نوآوری در جامعه، توسعه کشاورزی دانش بنیان در استان ، توسعه همکاری های بین المللی پارک و بهبود مدیریت دارایی های فیزیکی پارک از اهداف سالجاری است.

وی همچنین گفت: تعداد اشتغال‌ مستقیم‌ ایجاد شده‌ توسط‌ واحدهای‌فناور در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱۵شغل بوده است اما تعداد آن در سال جاری، به ۲۸۰ شغل پایدار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ با روند رو به رشد بهتری همراه باشیم.

مافی تصریح کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری قزوین از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری قزوین می باشد و به عنوان یکی از مهمترین نهاد مالی زیست بوم نوآوری و فناوری استان، با ارائه خدمات مالی، اعتباری و توانمندسازی در حوزه پژوهش راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست