قیمت عمده‌فروشی هر کیلو گوشت مرغ 51 هزار تومان شد


قیمت عمده‌فروشی هر کیلو گوشت مرغ 51 هزار تومان شد

در پی اصلاح نرخ ارز و توزیع عادلانه نظام یارانه ای کشور، قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ 55 هزار تومان تعیین شده بود که امروز در میدان بهمن تهران زیر نرخ مصوب با قیمت کیلویی 51 هزار تومان به فروش رسید.

قیمت عمده‌فروشی هر کیلو گوشت مرغ 51 هزار تومان شد

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما قیمت این محصول امروز در میدان بهمن تهران و به‌صورت عمده حدود ۵۱ هزار تومان به فروش رسید که به‌تبع آن قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش خواهد یافت.

در یکی دو روز اخیر در پی اصلاح نرخ ارز بازار با افزایش تقاضا خرید گوشت مرغ با نرخ های قبلی روبه‌رو شد تارجایی که برخی فروشندگان گوشت مرغ را با کیلویی ۳۸ هزار تومان می فروختند و اعلام شده بود که از روز شنبه این محصول با نرخ جدید عرضه می‌شود.

همچنین به‌تازگی دولت نهاده‌های بخش طیور را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین و در سامانه بازارگاه بارگذاری و تحویل تولیدکنندگان داده است.

«حبیب اسدالله نژاد» مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفته، تولید مرغ به وفور در حال انجام است و هیچ کمبودی در بازار گوشت مرغ نداریم که باعث نگرانی و سردرگمی مردم شود.

به گفته وی، مرغ زنده و گوشت مرغ مورد نیاز تهران از استان‌های شمالی طبق روال گذشته تامین شده و در ارسال مرغ مشکلی نیست، اما افزایش تقاضا و انحراف در توزیع در برخی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه ممکن است اتفاق افتاده باشد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده نیز نزدیک ۴۱ هزار تومان برآورد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا