توسعه فاز دوم میدان آزادگان با سرمایه‌گذاری 7.5 میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی


توسعه فاز دوم میدان آزادگان با سرمایه‌گذاری 7.5 میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در نشست خبری در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در راستای توسعه حداکثری میادین مشترک با...

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در نشست خبری در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در راستای توسعه حداکثری میادین مشترک با استفاده از توان داخلی، به زودی قرارداد فاز دوم توسعه میدان آزادگان شمالی و جنوبی با مجموعه‌ای از شرکت‌های اکتشاف و تولید و موسسات مالی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار منعقد می‌شود.

وی افزود: از کارهای مقدماتی این قرارداد عبور کردیم و تا چند ماه آینده این قرارداد با مشارکت مجموعه‌های توانمند امضا می‌شود.

خجسته‌مهر گفت: برنامه دیگر ما، متنوع سازی روش‌های فروش نفت از طریق مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در صدد هستیم تا با ایجاد بورس نفت ایران در قالب گواهی سپرده کالایی نفت اقدام کنیم. با وجود تلاش ‌هایی که در دولت گذشته رخ داد، اما این طرح به نتیجه نرسید.

وی گفت: سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های پتروشیمی نیز یکی دیگر از راهکارهای تامین مالی است. در اسفندماه سال گذشته قرارداد ۸ بسته جمع‌آوری گاز همراه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو امضا شد.

خجسته‌مهر گفت: فردا نیز یک تفاهم‌نامه با ۴ پتروشیمی به ارزش ۳ میلیارد دلار در حوزه بالادست امضا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: بدون در نظر گرفتن تفاهم‌نامه فردا، در دولت سیزدهم شرکت ملی نفت ۹.۶ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کرده که ارزش قرارداد آن ۴.۵ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا