رشیدی کوچی: شرایط واردات خودرو تغییر کرد


رشیدی کوچی: شرایط واردات خودرو تغییر کرد

تهران - ایرنا - نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد گفنت: در تصمیم جدید شرایط به شرح ذیل تغییر کرده است؛ 1- حجم موتور بین 1500 تا 2500 سی‌سی. 2- سقف قیمت بین 20 تا 25‌هزار دلار.

به گزارش ایرنا،شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره شرایط خودروهای وارداتی، حراجی بزرگ اقتصادی، التهاب آفرینی با بهانه قراردادن مشکلات معیشتی، آسیب به اعتماد مردم توسط دولت گذشته، بیان کردند.

شرایط واردات خودرو تغییر کرد

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: از وزارت صمت با بنده تماس گرفته شد، که بنظر می‌رسد در تصمیم جدید شرایط به شرح ذیل تغییر کرده است؛ ۱- حجم موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی. ۲- سقف قیمت بین ۲۰ تا ۲۵‌هزار دلار. اگر این تغییرات صورت گرفته باشد، شاهد یک تصمیم عاقلانه‌ و منطقی‌تر هستیم. هر چند هنوز ایراداتی وارد است.

حجت اله فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا هم در توییتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت محترم با یک جراحی بزرگ اقتصادی و با توزیع عادلانه یارانه ها در بین مردم، در تلاش هستند که یارانه ها به جای اختصاص به کالاها، مستقیماً به دست مردم برسد تا از مفاسد گسترده ای که بعلت قاچاق، رانت، احتکار و ویژه خواری در شبکه توزیع ایجاد میشود، جلوگیری گردد.

التهاب آفرینان هدفی جز عقب انداخت اصلاحات اساسی را ندارد

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: التهاب آفرینی با بهانه قراردادن مشکلات معیشتی امروز که ناشی از ٨ سال فرصت سوزی گذشته است، هدفی جز عقب انداختن تحول و اصلاحات اساسی که آغاز شده ندارد. بهوش باشیم در مقابل فتنه‌های منافقان داخلی و دشمنان خارجی.

همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در توییتر نوشت: دیدار انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اروپا با علی باقری و سفر "شیخ تمیم" امیر قطر به عنوان واسط ایران و آمریکا به تهران،گویای توجه مذاکره کنندگان ما به سه اصل "عزت،حکمت و مصلحت" در مذاکرات وین در راستای دستیابی به توافق خوب است.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان نیز در توییتر نوشت: پیگیری مصرانه مجلس قفل انحصار بازار خودرو را شکست. وارادات مدیریت شده خودرو باعث تکاپوی صنعت داخلی، ارتقاء کیفیت و افزایش ایمنی مردم عزیز خواهد شد. البته می دانیم مقاومت سودجویان ادامه دارد اما نباید از پای نشست.

‌‏همچنین مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در توییتی عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل موفقیت در برنامه مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها اعتماد مردم به دولت هست. متأسفانه بزرگترین آسیب روحانی در هشت سال گذشته کاهش‌ اعتماد مردم به دولت بوده. بهترین راه بازگشت اعتماد مردم به دولت، تاثیر عملکرد دولت رئیسی در زندگی مردم است.

علی خضریان نماینده مردم تهران هم توییت کرد: به همراه جناب محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان ضمن بازدید از کارخانه لاستیک بارز و شنیدن مشکلات و موانع تولید و همچنین توافق جهت پیگیری طرح توسعه این مجموعه تولیدی در مجلس که قریب نیمی از تولید لاستیک کشور در اختیار دارد، در مراسمی از کارگران نمونه نیز تقدیر شد.

احمد نادری دیگر نماینده مردم تهران نیز در حساب مجازی خود نوشت: برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش با موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که اصلا ابلاغ نشده، خلاف قانون است. جناب رئیس جمهور؛ طبق بیانیه و نامه ۲۷۱ نفر از نمایندگان مجلس و تاکید معاون حقوقی رئیس جمهور، قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس را ملاک اقدام قرار دهید.

دلار جهانگیری نحس‌ترین میراث دولت قبل بود

امروز همچنین سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در رشته توییتی عنوان کرد: ۱. ماجرای دلار جهانگیری نحس‌ترین میراث دولت قبل بود. اکنون که شخص رییس جمهور آبرویش را گذاشته و سعی در جبران خرابی‌های گذشته دارد، عده‌ای که ما را یاد گلام در گالیور می‌اندازند با تهمت‌هایی مثل «تصمیم لیبرالی دولت»، سعی در تضعیف دولت و رییسی دارند.۲. این مدعیان لااقل یک خط راه حل واقعی ارائه بدهند.

وی اضافه کرد: هدف‌مندی یارانه‌های پنهان و اعطای آن به دهک‌های نیازمند، اتفاقا برنامه‌ای عدالت‌محور و مخالف نگاه لیبرالی است. ضمن رصد اقدامات دولت و نظارت دقیق بر اجرای قانون، تمام‌قد از آیت‌الله رئیسی و تصمیمات اصلاحی کابینه حمایت می‌کنیم.

عزت الله اکبری تالارپشتی دیگر نماینده تهران هم توییت کرد: حضور صبح جمعه ای رئیسی درمیدان حمایت از مردم ستودنی است. جراحی اقتصاد رها شده و به ضرر ملت بود، رئیس جمهوری صادق، شجاع، دلسوز و انقلابی می خواست که بحمدالله امروز در صحنه است. مجلس، پشتیبان تصمیمات سنجیده مردمی و اجرای درست دولت، جهت اصلاح امور کشور است.

سیدنظام الدین موسوی نماینده مردم تهران نیز در توییتر خبر داد: مک فارلین درگذشت. او سال۶۵ از سوی دولت ریگان با کیک و انجیل برای مذاکره به تهران آمد اما امام(ره) اجازه نداد با هیچ مسئول ایرانی دیدار کند. آنچه آن روز امام(ره) درباره بدعهدی و فریبکاری آمریکاییها میدید ما ۳۰سال بعد در ماجرای برجام دیدیم و همین حالا هم در مذاکرات وین می بینیم.

مسئولیت پذیری رییس جمهور در ماجرای هدفمندی یارانه‌ها عامل جلب اعتماد مردم بود

همچنین مالک شریعتی دیگر نماینده مردم تهران در رشته توییتی با عنوان اصلاح یارانه‌ها نوشت: ۱. انتقال یارانه به آخر زنجیره کالای اساسی، ضریب دسترسی نیازمند واقعی را بالا برده، فساد در واردات نهاده‌ و قاچاق کالای یارانه‌ای را کاهش می‌دهد. ۲. واقعی‌تر شدن قیمت، فاصله بهره مندی ثروتمندان از یارانه پنهان با فقرا و در نتیجه ضریب جینی را کاهش می‌دهد. ۳. دهک بندی ۳-۶-۱ در آغاز کار، حذف فقط ۱۰درصد بالا و فاصله کم سهم یارانه ۳۰درصد خیلی نیازمند با ۶۰ درصد متوسط نیازمند، کاملا مدبرانه است.

وی اضافه کرد: ۴. سخنان تلویزیونی شفاف، واریز وجه قبل از اجرا و مسوولیت پذیری شخص رئیس‌جمهور با حضور در میان مردم، عامل آرامش بخشی، جلب اعتماد مردم و ناکامی دشمن بود. ۵. در دوره موقت دوماهه: نظارت بر شبکه توزیع، برخورد با متخلفان، تکمیل بانک اطلاعات مردم و ثبت آمار موزائیکی از مصرف واقعی کشور و اجرای آزمایشی روش کالابرگ الکترونیکی ضروری است.

این نماینده مجلس یادآور شد: و دو هشدار: ۱. نقدی ماندن یارانه‌ها و حفظ قیمت‌های جدید کالاها، خلاف قانون مجلس و باعث افزایش تورم است. ۲. چنانچه دولت محترم به سرعت و البته با دقت اصلاح نظام مالیاتی (ابتدا PIT و سپس CGT) و نیز اصلاح نظام بانکداری و تحول بازار سرمایه را طراحی و عملیاتی نکند، اصلاح نظام یارانه‌ها که در کوتاه مدت شیرین است، در میان مدت خنثی شده و در بلندمدت کام مردم و دولت را کاملا تلخ خواهد کرد.

حذف یارانه به عوامل تولید و دادن آن به مردم باعث از بین رفتن رانت و فساد می‌شود

محمد کعب عمیر ‌‏نماینده مردم شریف شهرستانهای شوش و کرخه هم در توییتر عنوان کرد: حذف یارانه به عوامل تولید و دادن آن به مردم باعث از بین رفتن رانت و فساد می‌شود، اما برای این کار باید اقناع مخاطبان و افزایش سرمایه اجتماعی انجام پذیرد. باید مراقب بود به اقشار ضعیف فشار مضاعفی وارد نشود و تهیه اقلام به سهولت صورت گیرد و همزمان باید افزایش متناسب دستمزدها مدنظر باشد.

علی حدادی‏نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان نیز توییت کرد: به زودی مردم عزیز شهرهای هشتگرد، مِهستان، نظرآباد و اشتهارد از آب سدطالقان بهره‌مند خواهند شد. با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۵میلیون متر مکعب از آب سدطالقان به مردم عزیز این شهرها تعلق گرفت. امروز عملیات اجرایی آغاز شد.

امروز همچنین حسن شجاعی‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در توییتر نوشت: مردم عزیز بدانند نه اجازه خواهم داد کسی در برابر اراده مردم بایستد و نه اجازه خواهم داد کسی با نقض قانون و فساد موجب تضییع حقوق مردم شود. قانون‌شکنان و اهل فساد رفتنی‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج