تولید هر خودرو با ضرر 70 میلیونی: کیفیت که هیچ منت شما کشت ما را!


تولید هر خودرو با ضرر 70 میلیونی: کیفیت که هیچ منت شما کشت ما را!

علی شیدایی با بیان اینکه هر خودرویی که تولید می شود به طور متوسط 70 میلیون تومان زیان برای گروه خودروسازی سایپا دارد، گفت: طی سه سال اخیر قیمت نهاده های تولید چون فولاد، مواد پلیمری و... 7 برابر شد ولی قیمت خودرو 3 برابر شده است، لذا شکاف قیمت سبب شده که تولید با چالش مواجه شود!

نواندیش- رضا امیری: علی شیدایی با بیان اینکه هر خودرویی که تولید می شود به طور متوسط 70 میلیون تومان زیان برای گروه خودروسازی سایپا دارد، گفت: طی سه سال اخیر قیمت نهاده های تولید چون فولاد، مواد پلیمری و... 7 برابر شد ولی قیمت خودرو 3 برابر شده است، لذا شکاف قیمت سبب شده که تولید با چالش مواجه شود!

شیدایی با تاکید بر اینکه شکاف قیمت فروش و قیمت تمام شده(زیان) باعث شد، در پایان سال جاری زیان تلفیقی گروه خودروسازی سایپا 58 هزار میلیارد تومان شود، خاطرنشان کرد: طی 4 سال اخیر و در ماه اسفند شورای پول و اعتبار تزریق نقدینگی به خودروسازان را تصویب می کرد اما سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاد و بعضا در سیستم بانکی هم با محدودیت های روبرو شده ایم از همین رو تامین نقدینگی دچار مشکل شده است.

این اظهارنظر که به نظر مقدمه ای برای افزایش قیمت دوباره خودروهای داخلی می آید در حالی مطرح شده که قیمت خودرویی مثل پراید با وجود توقف تولید 200 میلیون هم رسیده اما احتمالا با حساب کتاب ایشان در صورت مثلا تولید این خودرو باید با رقمی بالای 300 میلیون فروخته شود تا بلکه خودروسازان محترم رنگ سود را ببینند!

این در حالی است که تقریبا همه مردم حتی رهر انقلاب بارها از کیفیت ساخت خودروهای داخلی لب به شکایت گشوده اند، حالا اما یکی از مسئولان یکی از گروه های خودروسازی حرف از ضرر 70 میلیونی بابت تولید هر خودرو و احتمالا لطف به مردم می زند، با این اوصاف پرسش اینجاست که اگر این شرکت ها چنین ضرری را متحمل می شوند اصلا چه اصراری به تولید خودرو بی کیفیت در این شرایط دارند، خودروهایی که به حلبی هایی متحرک شبیه است.

مردم از این به بعد بابت پولی که می پردازند گویا باید منت خودروسازان را هم تحمل کنند چون با لطف خود هر خودرو را حداقل 70 میلیون ارزان تر به خلق الله قالب می کنند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج