بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار


بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

اگر اهل تماشای آثار رمانتیک و عاشقانه هستید، امسال سال جذابی برای شما است. سالی با فهرستی جذاب از آثار عاشقانه که می‌تواند هر مخاطب با هر سلیقه‌ای را راضی کند. در مرور بهترین فیلم‌های عاشقانه‌های 2022 با زومجی همراه باشید.

پرداختن به موضوعات عاشقانه، همیشه طرفداران خاص خود را دارد. نویسندگان قرن‌ها است که خوانندگان را با افسون عشق جادو کرده‌اند و سینماگران هم از این قافله عقب نمانده و برای خلق جلوه‌هایی جدید از داستان‌های عاشقانه، تلاش فراوانی کرده‌اند. سال جاری میلادی هم ظاهرا دستی پر در این زمینه داشته و مجموعه فیلم‌هایی عاشقانه و لذت بخش را برای تماشا در اختیار مخاطبان قرار داده است.

از بازگشت جنیفر لوپر با فیلم «با من ازدواج کن» تا اقتباسی از سارا دسن که قرار است از زاویه‌ای دیگر به زندگی شاد و بی‌دغدغه نوجوانان بپردازد. آثاری که هم شما را به گریه خواهند انداخت و هم با ترتیب دادن ملاقات‌های جذاب، احساسات بیننده را به بازی خواهند گرفت.

درادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مروری بر تعدادی از آثار عاشقانه‌ای داشته باشیم که یا تابه‌حال اکران شده‌اند یا در صف اکران قرار دارند. همچنین تعدادی از فیلم‌های این فهرست اگرچه متعلق به سال گذشته هستند، اما در سال ۲۰۲۲ در اختیار ما مخاطبان قرار گرفته‌اند و به همین دلیل در این فهرست قرار دارند.

بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۲

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۵- فیلم Paris, 13th District

فیلم پاریس، منطقه سیزده

ژانر: درام، عاشقانه، کمدیکارگردان: ژاک اودیاربازیگران: لوسی ژانگ، ماکیتا سامبا، جنی بث و نائومی مرلانتتاریخ انتشار: ۳ نوامبر ۲۰۲۱میانگین امتیازات Paris, 13th District در IMDB: ۷

پاریس منطقه سیزده، درامی فرانسوی محصول سال ۲۰۲۱ است که براساس داستان‌های کامیک کوتاه «امبر سوییت» (Amber Sweet) و «کشتن و مردن» (Killing and Dying) ساخته شده است که هردو، اثر «آدریان تومین» کارتونیست آمریکایی هستند.

داستان با زندگی امیلی شروع می‌شود که در یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات تلفنی کار می‌کند. او که با مادربرزگ بیمار خود زندگی می‌کند، برای پرداخت اجاره با مشکلاتی مواجه است که باعث می‌شود به فکر پیدا کردن هم اتاقی بیفتد و اینگونه است که پای کامیل به زندگی او باز می‌شود. داستان فیلم در مورد روابط بین چند نفر است که گاهی رنگ و بوی دوستانه دارد و گاهی عاشقانه می‌شود و زمانی هم آن‌ها هر دو احساس را توأم با هم تجربه می‌کنند.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۴- فیلم Mothering Sunday

فیلم یکشنبه مادرانگی (یکشنبه مادرانه)

ژانر: درام، عاشقانهکارگردان: اوا هوسنبازیگران: اودسا یانگ، جاش اوکانر، الیویا کلمن و کالین فیرثتاریخ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ در بریتانیامیانگین امتیازات Mothering Sunday در IMDB: ۵/۹

در فیلم یکشنبه مادرانگی، بیننده با خدمتکاری تازه کار به نام جین فرچایلد آشنا می‌شود. در یک روز گرم بهاری در سال ۱۹۲۴، جین در نبود کارفرمایش یعنی خانواده نیون، فرصتی پیدا می‌کند تا وقت خود را با عشقش سپری کند.

پل، پسری از خانواده‌ای متول است، او درعین‌حال قرار است با دختر دیگری نامزد شود که جزو دوستان دوران کودکیش است. بااین‌حال ماجرای عاشقانه این دو نفر، از مسیری کاملا غیرقابل پیش‌بینی تغییر کرده و زندگی جین را برای همیشه تغییر می‌دهد.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۳- فیلم The Worst Person in the World

فیلم بدترین آدم دنیا

ژانر: درام، عاشقانه، کمدیکارگردان: یواخیم تری‌یربازیگران: رناته رینسوه، اندرس دانیلسن و هربرت نوردرامتاریخ انتشار: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱میانگین امتیازات The Worst Person in the World در IMDB: ۷/۹

فیلم بدترین آدم دنیا، چهار سال از زندگی جولی را شرح می‌دهد، زنی جوان که هم درگیر آشفتگی‌های زندگی عاشقانه است و هم برای پیشرفت در مسیر شغلی خود تلاش می‌کند. امری که او را وادار می‌کند نگاهی واقع‌بینانه به خود و زندگیش داشته باشد، تلاشی برای اینکه درک کند واقعا چه کسی است و از زندگی چه می‌خواهد.

درمجموع واکنش منتقدان به فیلم بدترین آدم دنیا مثبت بود. از دید آن‌ها این فیلم موفق شد سه‌گانه یواخیم تریر را با یک کمدی رمانتیک به پایان ببرد که به شکلی لذت بخش، ساختار فرسوده این ژانر را زیرورو می‌کند. همچنین پخش این فیلم در جشنواره فیلم کن هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۲- فیلم Falling For Christmas

ژانر: کمدی عاشقانهکارگردان: جنین دیمینبازیگران: لیندسی لوهان، کورد اوراستریت و جک واگنرتاریخ انتشار: زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۲فیلم falling for christmas در IMDB

فیلم falling for christmas، کمدی رمانتیک با حال‌وهوای ایام کریسمس است. از سوی دیگر این فیلم اولین تولید بزرگ با حضور لیندسی لوهان است که بعد از بیش از یک دهه ناکامی‌های شغلی و دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلاتی همچون اعتیاد، سعی دارد دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

داستان فیلم در مورد وارث جوانی است که بعد از بروز یک حادثه در اسکی، حافظه خود را از دست داده و دچار فراموشی شده است. او بعد از حادثه و در روزهای منتهی به ایام کریسمس، در یک خانه تحت مراقبت صاحب خانه و دخترش قرار دارد.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۱- فیلم Lady Chatterley's Lover

فیلم عاشق لیدی چترلی

ژانر: درام، عاشقانهکارگردان: لوره د کلرمونت تونربازیگران: اما کورین، الا هانت، جک اوکانل و جولی ریچاردسونتاریخ انتشار: زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۲فیلم lady chatterley's lover در IMDB

فیلم عاشق لیدی چترلی اقتباسی جدید از رمانی به همین نام نوشته نویسنده و شاعر بریتانیایی دی. اچ. لارنس (D.H. Lawrence) است. از دید گروهی این رمان برگرفته از مسائل زندگی شخصی نویسنده و فضای زادگاه او است، ضمن آنکه این کتاب آخرین و مشهورترین اثر لارنس است.

داستان این فیلم در مورد زنی است که پس از مشاهده‌ی بی‌مهری‌های مداوم همسرش، سنت‌ و رسوم زمان و طبقه خود را زیرپا گذاشته و وارد رابطه‌ای نامتعارف می‌شود.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱۰- فیلم Through My Window

فیلم ازطریق پنجره من (از پنجره‌ام)

ژانر: درام، کمدی، عاشقانهکارگردان: مارچال فورسبازیگران: کلارا گال، جولیو پینا و پیلار کاستروتاریخ انتشار: ۴ فوریه ۲۰۲۲ (هم‌اکنون منتشر شده است)میانگین امتیازات Through My Window در IMDB: ۵/۴

فیلم ازطریق پنجره من، محصول کشور اسپانیا است که براساس کتابی به همین نام نوشته آریانا گودوی ساخته شده است.

داستان فیلم از پنجره‌ام، در مورد دختر جوانی به نام راکل است که به همسایه ثروتمند خود علاقه پیدا کرده است. درنهایت راکل باوجود مخالفت‌های خانواده، تصمیم می‌گیرد گامی به جلو برداشته و این احساسات پنهانی را به عشقی واقعی پیوند بزند.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۹- فیلم I Want You Back

فیلم می‌خواهم برگردی

ژانر: کمدی، عاشقانهکارگردان: جیسون اورلیبازیگران: جنی سلیت، چارلی دی، اسکات ایستوود و جینا رودریگزتاریخ انتشار: ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (هم‌اکنون منتشر شده است)میانگین امتیازات I Want You Back در IMDB: ۶/۶

فیلم «می‌خواهم برگردی» یک کمدی عاشقانه و داستان زن و مردی است که بعد از جدایی اجباری از شریک زندگی‌شان، به‌دنبال راهی برای تلافی کردن هستند. جنی اسلیت و چارلی دی نقش اما و پیتر را بازی می‌کنند که از شریک زندگی خود صدمه دیده‌اند. به همین خاطر آن‌ها برنامه‌ریزی مشترک را آغاز می‌کنند تا همسران سابق خود را بازگردانند.

از دید منتقدان، بازیگران این فیلم در نقش‌های خود به خوبی جاافتاده و بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند. اثری کمیاب که به همان اندازه که بخش عاشقانه‌اش جذاب و تماشایی است، جنبه کمدی آن هم سرگرم کننده است. درمجموع به نظر می‌رسد که این فیلم، موفق شده است نظر عموما مساعد منتقدان را به خود جلب کند.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۸- فیلم Marry Me

فیلم با من ازدواج کن

ژانر: کمدی، عاشقانه، موسیقیکارگردان: کت کویروبازیگران: جنیفر لوپز، اوون ویلسون و مالوماتاریخ انتشار: ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (هم‌اکنون منتشر شده است)میانگین امتیازات Marry Me در IMDB: ۶/۱

داستان فیلم با من ازدواج کن در مورد زندگی سوپراستار دنیای موسیقی کت والدز (لوپز) است که قرار است با نامزدش باستین (مالوما) که به اندازه خودش معروف و محبوب است ازدواج کند. آن‌ها صحنه‌ای با حضور مخاطبان جهانی خود را برای ازدواج انتخاب می‌کنند، اما درست چند لحظه قبل از اعلام موافقت عروس، او متوجه خیانت نامزدش می‌شود. پس به‌جای او با چارلی (اوون ویلسون) که غریبه‌ای در میان جمعیت حاضران مراسم است، ازدواج می‌کند.

از دید منتقدان اگرچه پایان این داستان عاشقانه شاید آنقدرها فراموش نشدنی نباشد، اما فیلم با من ازدواج کن جزو فیلم‌های متوسطی است که ارزش تماشا کردن را دارد.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۷- فیلم Cyrano

فیلم سیرانو

ژانر: درام، موزیکال، عاشقانهکارگردان: جو رایتبازیگران: پیتر دینکلیج، هیلی بنت و بن مندلسونتاریخ انتشار: ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (هم‌اکنون منتشر شده است)میانگین امتیازات Cyrano در IMDB: ۶/۳

فیلم سیرانو اثری عاشقانه و سرگرم کننده است که براساس نمایشنامه موزیکال با آهنگ‌های فراموش نشدنی آرون و برایس دسنر، ساخته شده است.

داستان این فیلم در مورد مردی کوتاه قامت به نام سیرانو دو برژراک است که دل در گروی عشق دختری زیبارو به نام روکسان دارد. اما روکسان که دوست دارد تنها با عشق ازدواج کند، خود دلباخته سرباز جوانی به نام کریستین است. سیرانو اما ناامید نشده و سعی می‌کند با نوشتن نامه‌های بسیار، عشق خود را به روکسان بیان کند. این فیلم داستان مردی است که اگرچه خود قادر به بیان احساسات واقعیش نیست، اما باید به‌خاطر عشق، راه شخص دیگری را برای رسیدن به معشوق هموار کند.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۶- فیلم Road to Perth

فیلم جاده‌ای به پرث (جاده پرت)

ژانر: درامکارگردان: چاد پیتربازیگران: تونی اوبرایان، هانا لمن و ریچل اسکاتتاریخ انتشار: ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ (هم‌اکنون منتشر شده است)میانگین امتیازات Road to Perth در IMDB: ۵/۱

فیلم جاده پرث به زندگی الکس می‌پردازد که بعد از شنیدن پاسخ منفی به پیشنهاد ازدواجش، در حال سفر از لس انجلس به ملبورن است. سفری که قرار بود تعطیلاتی به یادماندنی درکنار نامزد جدیدش باشد، به سفری تک نفره و سوت و کور تبدیل می‌شود.

الکس که درگیر یک شوک عاطفی خفیف است، با زنی ماجراجو به نام رونی همراه شده و سفری جاده‌ای را شروع می‌کند. آن‌ها در طول این سفر ازطریق دشت‌ «Nullarbor» به سمت پرث در سواحل جنوب غربی استرالیا می‌روند. این همسفر شدن باعث می‌شود که این دو نفر شناخت بهتری از هم پیدا کنند و درنهایت الکس، از علت واقعی سفر رونی مطلع می‌شود.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۵- فیلم Along for the Ride

فیلم سواری با هم (همراه برای سوار شدن)

ژانر: درام، عاشقانهکارگردان: سوفیا آلوارزبازیگران: اندی مک‌داول، بلمونت کاملی، اما پاسارو، درموت مالرونیتاریخ انتشار: ۶ می ۲۰۲۲ (به‌زودی)فیلم Along for the Ride در IMDB

فیلم سواری با هم، براساس کتابی به همین نام نوشته سارا دسن ساخته شده است. داستان آن در مورد ماجراجویی‌های شبانه اودن و الی است که از مشکل بی‌خوابی خود، برای گشت و گذاری شبانه در شهر ساحلی کولبی نهایت استفاده را می‌برند.

در آخرین تابستان قبل از شروع دوران کالج، اودن با الی مرموز آشنا می‌شود که مثل او بی‌خواب شده است. درحالی که ساکنان شهر ساحلی محل سکوت آن‌ها درخواب هستند، این دو نوجوان با هم همراه شده و شروع به گشت‌و‌گذار می‌کنند. به این ترتیب الی به اودن کمک می‌کند از دوران نوجوانی بی‌دغدغه و سرگرم کننده بودن آن لذت ببرد، چیزی که اودن هرگز تصوری از تجربه کردن آن نداشت.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۴- فیلم Downton Abbey: a New Era

فیلم دانتون ابی: یک دوران جدید (دانتون ابی: عصر جدید)

ژانر: درام، عاشقانه، تاریخیکارگردان: سیمون کورتیسبازیگران: میشل داکری، هیو بونه‌ویل، الیزابت مک‌گاورن و مگی اسمیتتاریخ انتشار: ۲۰ می ۲۰۲۲ (ایالات متحده)میانگین امتیازات downton abbey: a new era در IMDB: ۷/۶

سریال دانتون ابی، یکی از آثار محبوب سال‌های اخیر است که موفق شد نظر بینندگان را به خود جلب کند. درادامه موفقیت این اثر، این بار شاهد ساخت فیلم سینمایی از خالق این سریال یعنی جولین فلوز هستیم که یک بار دیگر مخاطب را با ماجراهای خانواده اشرافی کرالی همراه می‌کند.

به نظر می‌رسد این بار قرار است شخصیت‌های محبوب این مجموعه، سفری با شکوه به جنوب فرانسه داشته باشند، جایی که قرار است برای کشف رمز و رازهای ویلای تازه به ارث رسیده کنتس دواگر، تلاشی مشترک را آغاز کنند.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۳- فیلم Persuasion

فیلم ترغیب

ژانر: درام، عاشقانهکارگردان: کری کرکنلبازیگران: داکوتا جانسون، هنری گلدینگ، سوکی واترهاوس و کازمو جرویستاریخ انتشار: ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲فیلم Persuasion در IMDB

آن الیوت، دختری جوان است که با خانواده‌ی پرافاده‌اش زندگی می‌کند، خانواده‌ای که عمیقا درگیر مشکلات مالی هستند. همین مسئله باعث شده است که زنی ناسازگار با احساسات مدرن باشد. اما زمانی‌که یک بار دیگر پای فردریک ونتورث به زندگیش باز می‌شود، آن باید بین پشت سر گذاشتن زندگی گذشته‌ یا گوش دادن به ندای قلب خود یکی را انتخاب کند.

فیلم ترغیب براساس یکی از آخرین رمان‌های منتشر شده نویسنده شهیر بریتانیایی، جین آستین ساخته شده است.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۲- فیلم Wicked Game

فیلم بازی شیطانی

ژانر: اکشن، عاشقانه، تریلرکارگردان: دینی بلیکتاریخ انتشار: سپتامبر ۲۰۲۲فیلم wicked game درIMDB

اطلاعات چندانی در مورد فیلم بازی شیطانی دردسترس نیست، تاریخ انتشار آن هم زمانی نامعلوم در ماه سپتامبر سال جاری میلادی است. اما به نظر می‌رسد داستان این فیلم در مورد یک مأمور سابق سازمان سیا است که اکنون به‌عنوان قاتل استخدام شده است تا یک سرم گرانبها را به‌دست بیاورد که تحت محافظت شدید مأموران قدرتمند و بی‌رحم قرار دارد. در این مسیر، او متحدی متفاوت پیدا کرده و همراه‌با او این مسیر خطرناک و عملیات مرگبار را پشت می‌گذارد.

بهترین فیلم های عاشقانه 2022 | از آثار اکران شده تا آثار مورد انتظار

۱- فیلم Ticket to Paradise

فیلم بلیط بهشت (بلیتی به بهشت)

ژانر: کمدی عاشقانهکارگردان: اول پارکربازیگران: جورج کلونی، جولیا رابرتز، بیلی لورد و کیتلین دیورتاریخ انتشار: ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲فیلم Ticket to Paradise در IMDB

در فیلم بلیط بهشت شاهد هنرنمایی جولیا رابرتز و جورج کلونی در نقش زوجی مطلقه هستیم که سعی دارند دخترشان را از ازدواجی ناگهانی بازدارند. دختر آن‌ها لیلی ( کیتلین دیور) قصد دارد با مردی که به‌تازگی با او در بالی آشنا شده است، ازدواج کند، امری که به مذاق والدینش خوش نیامده است. به‌ویژه آنکه این ماجرا آن‌ها را به یاد تجربه ۲۵ سال قبل خودشان می‌اندازد که بابت آن احساس پشیمانی می‌کنند.

بد نیست بدانید جورج کلونی برای آمادگی ایفای نقش در این فیلم، مدتی از رژیم کتوژنیک استفاده کرد تا به وزن ایده‌آل برسد. همچنین به دلایل افزایش نرخ ابتلا به بیماری کرونا در کوئینزلند، کار فیلم‌برداری به مدت سه ماه متوقف شد، آن هم درحالی‌که تنها دو هفته به پایان کار باقی مانده بود.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از همراهی با زومجی و مرور آن لذت برده باشید. آیا شما هم جزو طرفداران آثار سینمایی ژانر عاشقانه هستید؟ فیلم عاشقانه محبوب شما کدام اثر است؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.

پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های عاشقانه خارجی ۲۰۲۲ می‌توان به فیلم Ticket to Paradise، فیلم سیرانو، فیلم Along for the Ride و فیلم دانتون ابی اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم رمانتیک جدید ۲۰۲۲ را در زومجی بخوانید.

۲- فیلم های رمانتیک جدید ۲۰۲۲ که هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند کدام‌اند؟

از میان فیلم های عاشقانه ۲۰۲۲ که هم‌اکنون قابل دانلود هستند می‌توان به فیلم بدترین آدم دنیا، فیلم سیرانو و فیلم با من ازدواج کن اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم رمانتیک جدید ۲۰۲۲ را در زومجی بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت