آموزش‌های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی کشور گنجانده شود


آموزش‌های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی کشور گنجانده شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: در نظام آموزشی کشور باید آموزش‌های امدادی هلال احمر گنجانده شود و دانش آموزان و کودکان از سنین پایه با این نهاد آشنا شده و کمک‌های اولیه و امدادی را فرا گیرند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در دیدار با مدیرعامل، معاونان، امدادگران و اعضای جمیعت هلال احمر استان کردستان که به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در کشورمان برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان در مدارس ما باید با جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادگر و خدمتگذار مردم بیشتر آشنا شوند و آموزش های اولیه امدادی را از همان سنین کودکی فرا گیرند تا در زمان حوادث بتوانیم میزان تلفات را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما توسعه ارزش‌های انسانی در جامعه است، افزود: در این راستا باید تلاش شود جذب نیروهای جوان و نوجوان در مجموعه هلال احمر بیشتر شود.

استاندار کردستان ادامه داد: در فرهنگ اسلامی ما مقوله حق الناس بیشتر از حق الله مورد تاکید قرار گرفته است که در این زمینه کار امدادگران هلال احمر خدمت به مردم و یکی از مصایق ارزشمند حق الناس است.

وی اضافه کرد: خدمت در هلال احمر توفیق بزرگ و افتخار مبارکی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و امدادگران این جمعیت این افتخار بزرگ را به نام خود ثبت کرده‌اند.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه در مدت حضورم در استان تاکنون یکی از مجموعه‌هایی که بسیار خوب در این مدت فعالیت داشته مجموعه هلال احمر بوده است، افزود: در برف سنگین دی ماه سال گذشته و ایام نوروز امسال این مجموعه بسیار خوب پای کار بود و شبانه روزی به مردم خدمت رسانی کرد.

وی از این نهاد خواست همچنان با قوت به مسیری که در پیش گرفته‌ ادامه دهد و در این راه مجموعه دولت نیز آنچه را که در توان داشته باشد، از آنها حمایت خواهد کرد.

استاندر کردستان در پایان با اشاره به رشد ۳۰ برابری پذیرش مسافران در اماکن اقامتی استان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، گفت: لازمه رشد و توسعه استان، خلق ثروت و افزایش درآمد خانوارهای آن، تقویت حوزه گردشگری است که در این راه مجموعه هلال احمر نیز بسیار می‌تواند بخش گردشگری را یاری رساند.

فعالیت ۷۵۰ نفر امدادگر سازمان یافته در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این دیدار گفت: ۱۳ پایگاه ثابت امداد و نجات شامل ۱۰ پایگاه جاده‌ای و سه پایگاه هوایی، کوهستان و واکنش سریع با ۱۴۰ تیم عملیاتی و ۷۵۰ نفر امدادگر سازمان یافته در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

آموزش‌های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی کشور گنجانده شود

پیام جلالی افزود: در حوزه جوانان این جمعیت ۶ هزار نفر عضو هستند و ۱۴۰ کانون نیز در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی، آزاد و غیره در استان دایر است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر کردستان در حوزه داوطلبان، سه هزار نفر داوطلب سازماندهی شده را در عضویت خود دارد و یکی از استان‌های پیشقدم در امور خیر در کشور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: مرکز توانبخشی این جمعیت نیز بیش از ۳۰ سال سابقه خدمت رسانی به مردم و جانبازان را دارد که اخیرا مرکز سقز نیز راه اندازی شده است.

وی در ادامه سخنان خود چندین درخواست را مطرح کرد که یکی از آنها تقویت و افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای استان با اختیار گذاشتن اماکن بلا استفاده ادارات به صورت امانی بود.

جلالی همچنین خواستار اختصاص اعتباراتی به مجموعه هلال احمر برای راه اندازی پایگاه‌های بیشتر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان شد و گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا بعد از ۲ سال در جامعه فروکش کرده است انتظار داریم در تابستان امسال شاهد افزایش ورود مسافران به استان باشیم که در این راستا نیز در صورت اختصاص اعتبارات توانایی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را خواهیم داشت.

آموزش‌های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی کشور گنجانده شود

در پایان این جلسه، استاندار کردستان به صورت افتخاری به عضویت جمعیت هلال احمر استان درآمد و کارت داوطلبی و لباس این جمعیت به وی اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا