استاندار البرز: 102 هزار میلیارد تومان رهاورد سفر رییس جمهور به استان است


استاندار البرز: 102 هزار میلیارد تومان رهاورد سفر رییس جمهور به استان است

کرج-ایرنا- استاندار البرز با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت در هجدهم فروردین به این استان گفت: 102هزار میلیارد تومان رهاورد سفر رییس جمهور به البرز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،«مجتبی عبداللهی» شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۷۲ مصوبه در بخش های مختلف فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی مقرر شده که هزینه شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۴ هزار میلیارد تومان دیگر مقرر شده که از طریق بانک ها به بخش خصوصی تسهیلات ارائه و مابقی نیز توسط بخش خصوصی در استان سرمایه گذاری کنند که در مجموع ۱۰۲ هزار میلیارد تومان قرار است که از محل سفر به البرز تامین شود.

عبداللهی با اشاره به کمبود ۵۵۰ مدرسه در استان البرز تصریح کرد: بر همین اساس از محل اعتبارات این سفر حدود ۱۰۰ مدرسه به فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد این در حالی است که بنا داریم تا پایان دولت سیزدهم ۲۰۰ مدرسه در البرز راه اندازی که برای احداث ۱۰۰ مدرسه دیگر از کمک خیرین نیز بهره مند خواهیم شد.

وی در ادامه به توسعه سرانه درمانی از محل مصوبات سفر اشاره کرد و گفت: همچنین مقرر شده از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته تا پایان شهریور ماه ۷۰۰ تخت به سرانه درمانی البرز در بخش های دولتی و خصوصی افزوده شود که بر همین اساس بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان فردیس، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان سیدالشهدا، ۱۰ میلیارد تومان برای راه اند ازی و تجهیز پایگاه اورژانس، ۱۵ میلیارد تومان راه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین(ع) ۲۰ میلیارد تومان کلینیک بیمارستان هشتگرد هزینه خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: همچنین درخواست ماده ۲۳ برای راه اندازی یک بیمارستان هزار تختخوابی در البرز را داشته ام که با ۵۰۰ تخت موافقت شده و مقرر شده که یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کرج احداث شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان کمالشهر در نظر گرفته شده گفت: حدود ۲هزار تخت بیمارستانی در البرز کمبود داریم که این قول را می دهم که تا پایان شهریور ماه از این تعداد ۷۰۰ تخت را آماده کنیم.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۰ مصوبه در حوزه گردشگری در سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان داشته ایم تاکید کرد: انتقال زندان ها از البرز از موضوعات دیگری بود که در همین خصوص مقرر شده با ریاست وزیر دادگستری کارگروهی را تشکیل که البته کار بسیار بزرگی است.

عبداللهی ارتقای شهرهای اقماری کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان را از دیگر مسایل مطرح شده در سفر رییس جمهور عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در البرز موضوع آب است که به همین منظور سهمیه برداشت ۵۵ میلیون متر مکعب از سد طالقان را گرفته و به دنبال این هستیم تا ۵۵ میلیون متر مکعب دیگر به سهمیه استان اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه درآینده نزدیک تصفیه خانه شهرستان کرج به مدار بهره برداری می رسد اظهار داشت: از ۵۵ میلیون متر مکعب سهمیه اختصاص داده شده به استان، حدود ۲۵ میلیون متر مکعب آن به غرب البرز تخصیص می یابد.

عبداللهی در ادامه به مصوبات در بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز فرهنگی کرج، چهار میلیارد تومان برای تکمیل خانه مطبوعات و ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به مساجد از جمله مصوبات سفر رییس جمهور در این بخش است.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سیاست اصلاح نظام یارانه ای کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و توانایی هایی که در استانی مانند البرز شاهد آن هستیم تلاش هایی برای توسعه هر چه بیشتر آن انجام که این تلاش ها و اقدامات تا پایان دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و قادر خواهیم بود که مسائل و مشکلات البرز را حل کنیم.

عبداللهی ادامه داد: رییس جمهور با اجرای سیاست اصلاح نظام یارانه ای کشور در واقع با شهامت، اقتدار و با یک کار منطقی و تخصصی به دنبال جراحی در حوزه اقتصادی است و تحول در حوزه های تولید و اصلاحات عمیق در حوزه ترانزیت، بودجه دولت و توزیع یارانه ها در برنامه های دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح گفت: سالانه حدود ۱۳ میلیون تن گندم که تبدیل به آرد می شود در کشور مصرف که از این میزان حدود ۱۱ میلیون تن در نانوایی ها و ۲ میلیون تن دیگر در تولید ماکارونی و نان های حجیم مصرف می شود این در حالی است که در دوره های قبل گندم از کشاورزان کیلویی پنج هزار تومات خریداری می شده است.

عبداللهی ادامه داد: از سوی دیگر حدود پنج میلیون تن گندم در کشور تولید و بیش از هفت میلیون تن را وارد می کنیم که با توجه به خشکسالی و جنگی که امروز شاهد آن هستیم تاثیر زیادی در افزایش نرخ ها نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا در این بخش داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانه های روغنی و ۳۰ درصد گندم جهان در دو کشور روسیه و اوکراین تولید می شود خاطر نشان کرد: قیمت آرد برای دولت رقمی حدود ۹ تا ۱۰ هزار تومان بوده است این در حالی است که دولت همین گندم را با رقمی با نرخ ۶۵۰ تومان برای نانوایی های سنتی پز یعنی یک هفدهم قیمت تمام شده می داده است، اما دولت سیزدهم بنا دارد گندم را کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری که با احتساب سایر هزینه ها از جمله انتقال گندم به سیلوها قیمت تمام شده آرد برای دولت حدود ۱۶ هزار تومان می شود.

استاندار البرز گفت: بر همین اساس دولت با همان نرخ ۶۵۰ و ۹۵۰ تومان نان را به نانوایی های آزاد پز و سنتی پز خواهد داد و قیمت نان بدون تغییر با همان نرخ قبلی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد با این تفاوت که دولت این بار به جای اینکه یارانه را به وارد کننده بدهد در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مسایلی از جمله قاچاق به صفر می رسند بیان داشت: انتظار ما از رسانه ها این است که در این جراحی بزرگ که بدون شک آیندگان از آن به نیکی یاد می کنند دولت را یاری کرده و به مردمامیدواری بدهند، وضعیت در خصوص کالاهایی از جمله نان در کنترل و جای نگرانی وجود ندارد.

عبداللهی با بیان اینکه به جز اقلام اعلام شده دیگر کالاها حق افزایش قیمت ها را ندارند گفت: موضوع نظارت بر قیمت ها یکی از مسایلی است که به صورت جدی در البرز در حال پیگیری و اقلامی از جمله مرغ گرم و سایر مواد غذایی به وفور در استان تامین و تخلیه شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته سال گذشته حدود چهار هزار تن مرغ گرم خریداری و به صورت منجمد در انبارها نگهداری کردیم تا در صورت مشاهده کمبود آنها را وارد بازار کنیم، امروز بیش از ۲ هزار و۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه ها داریم و مرغ های منجمد و سرد را با هم روانه بازار می کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه روغن مورد نیاز استان نیز در حال وارد شدن به بازار است تصریح کرد: شکر و برنج وارداتی نیز با قیمت ۱۲ و ۱۸ هزار تومان عرضه می شود و در بخش های دیگری از جمله تخم مرغ نیز بیش از مصرف مانتولید داریم بدین شکل که حدود ۸۰ درصد تولید در این بخش را به سایر استان ها صادر می کنیم اما در مرغ وضعیت بر عکس بوده و حدود ۲۰ درصد از مرغ در خود استان تولید می شود.

اقلام کالایی به قدر کافی در البرز موجود است

عبداللهی گفت: اجناس به اندازه کافی در استان موجود و به مرور در فروشگاه های البرز در حال توزیع شدن است.

وی ادامه داد: در راه اصلاح نظام اقتصادی کشور باید همگی دولت را یاری کرده و در این بین رسانه ها با هر دیدگاهی که دارند باید به مردم امید را تزریق کنند.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به کنترل روزانه قیمت ها در میادین توزیع میوه و تره بار اشاره که موجب خواهد شد به یک وضعیت ثابتی برسیم اظهار داشت: حدود ۴۳ هزار تن تولید گندم در استان است که اینمیزان مصرف ۴۰ تا ۴۵ روز برای البرز می باشد که بدین معنی است که حدود سه درصد گندم کشور در البرز تولید می شود.

عبداللهی تاکید کرد: با وجود اینکه سه درصد گندم کشور در این استان تولید می شود اما البرز در تولید کیفی آرد رتبه اول را در کشور دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات ما نسبت به سال های گذشته به طور قطع کمتر و رضایتمندی کشاورزان امسال تامین می شود تاکید کرد: پیش از این سوبسیدهای سنگینی در بخش هایی از جمله آرد داده می شد اما به دست محرومان نمی رسید اما امروز دیدگاه محرومیت زدایی و فقر زدایی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و در واقع این جراحی اقتصادی به نفع منافع کشور است.

استاندار البرز با بیان اینکه خرید نان از طریق الکترونیک از ۲ ماه دیگر در این استان اجرایی می شود عنوان کرد: تحولات اقتصادی بزرگی در کشور در حال انجام و باید مردم را امیدوار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...