آموزش کامل کار با وردپرس فارسی در 3 روز (دانشگاه وردپرس)


آموزش کامل وردپرس : آموزش کار با وردپرس رایگان در 3 روز با دانشگاه وردپرس از وردپرس چیست و چه کاربردی دارد تا آموزش کامل کار با وردپرس فارسی برچسب: طراحی سایت سایت کسب و کار

هزینه های طراحی سایت در حالت معمول خیلی زیاد است و به مهارت کدنویسی نیز نیاز دارد. اما امروز با تعریف وردپرس چیست و چه کاربردی دارد دیدگاه شما عوض می شود. با آموزش کار با وردپرس که کاملا رایگان است و نیازی به کدنویسی هم ندارد می توانید در 3 روز یک سایت حرفه ای برای خود بسازید. با آموزش کامل وردپرس به زبان فارسی همراه باشید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

وردپرس یک اسکریپت حرفه ای و البته رایگان برای ساخت سایت بدون کدنویسی است. اگر نمی دانید اسکریپت چیست به زبان ساده این طور توضیح دهیم که به نرم افزار های آنلاین اصطلاحا اسکریپت می گویند. یعنی مجموعه ای از کدها که انجام یک فرآیند را برای کاربرانی که به زبان های برنامه نویسی آشنا نیستند ساده می کنند.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد به زبان ساده از وردپرس باران

برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم. (گاهی نیز بجای عبارت WordPress از مخفف WP استفاده می شود.)

وردپرس چیست ویکی پدیا

ویکی پدیا دانشنامه محبوب جهانی در تعریف وردپرس چنین می نویسد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها می باشد. وردپرس از ابتدا تنها یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان بود و امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد. سپس به صورت یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت سایت معرفی شد. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و از دیتابیس MySQL بهره می برد. وردپرس در پیشبرد پروژه موفق بی تو و در سال ۲۰۰۳ میلادی شکل گرفت. نام وردپرس را کریستین اسلک، دوست مت مولنوگ (توسعه دهنده پایه وردپرس) پیش نهاد داد. از آن پس وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه همه گیر شد. اکنون نیز می توان وردپرس را معروف ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت حرفه ای دانست.

پاسخ وردپرس چیست به صورت تخصصی تر

خیلی نمی خواهیم پاسخ وردپرس چیست را تخصصی کنیم! وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. در واقع یک نرم افزار تحت وب در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. با نصب نرم افزار وردپرس روی سرور، امکان مدیریت محتوا به آسانی فراهم می شود. بیشترین کاربرد وردپرس برای راه‌اندازی و ساخت یک وبلاگ یا یک سایت می‌باشد. همچنین قابلیت ایجاد شبکه اجتماعی با افزونه های قدرتمند همچون buddypress . ایجاد انجمن با افزونه bbpress ، و… را داراست. چون وردپرس دارای هسته‌ای قدرتمند است و پر مخاطب ترین نرم افزار در این زمینه می باشد. نرم افزار تحت وب وردپرس متن باز یا Open Source می باشد و هسته آن توسط افراد مختلفی توسعه یافته است. این سیستم مدیریت محتوا به زبان PHP و بر مبنای استفاده از دیتابیس MySQL نوشته شده است.

دانلود وردپرس فارسی یا انگلیسی

وردپرس فارسی و انگلیسی دو نسخه محبوب برای راخ اندازی سایت در ایران هستند. وبسایت های فارسی می توانند از نسخه وردپرس فارسی یا انگلیسی برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند. دانلود وردپرس رایگان است اما برای دانلود وردپرس حتما و حتما باید از منابع معتبر استفاده کنید تا نرم افزار دانلودی شامل کدهای مخرب نباشد. در مورد منابع معتبر دریافت وردپرس توضیح می دهیم.

دانلود وردپرس انگلیسی

وردپرس انگلیسی نسخه اصلی وردپرس به زبان انگلیسی بین المللی است. تمام مراحل نصب و راه اندازی سایت تا پنل مدیریت سایت در این نسخه به زبان انگلیسی می باشند. این نسخه از وردپرس در وبسایت رسمی وردپرس در لینک زیر در دسترس است.

لینک دانلود وردپرس انگلیسی:

https://wordpress.org/download/

دانلود وردپرس فارسی

وردپرس فارسی رسمی همان نسخه انگلیسی رسمی است که بدون هیچ تغییری فقط زبان ترجمه فارسی به آن اضافه شده است. پس در فرآیندهای راه اندازی سایت و همچنین پنل مدیریتی سایت زبان وردپرس کاملا فارسی است.

یکی از نکات مهم در نسخه وردپرس فارسی این است که ظاهر سایت نیز راست به چپ می شود. یعنی نوشته ها به حالت راست به چپ و از حاشیه سمت راست صفحه شروع می شوند. این نسخه برای راه اندازی سایت های فارسی کاملا مناسب است. دانلود وردپرس فارسی یا انگلیسی آخرین نسخه و ورژن نهایی، هر دو در سایت وردپرس باران منتشر شده اند.

لینک دانلود وردپرس فارسی:

https://wpbaran.ir/download-wordpress/

آموزش کار با وردپرس رایگان

آموزش کامل کار با وردپرس فارسی در 3 روز (دانشگاه وردپرس)

در بخش قبل با وردپرس فارسی و انگلیسی و منابع دانلود وردپرس آشنا شدید. پس از دانلود نرم افزار وردپرس باید آن را نصب کنید، سایت خود را راه اندازی کنید و آموزش کار با وردپرس را برای مدیریت سایت یاد بگیرید.

نصب وردپرس و راه اندازی سایت - مرحله صفر آموزش مدیریت سایت - مرحله اول نصب و راه اندازی امکانات سایت - مرحله دوم نصب قالب و ظاهر سفارشی - مرحله سوم

شروع کار با وردپرس در مرحله صفر شامل نصب و راه اندازی سایت می شود. با نصب وردپرس یک سایت خام دارید و برای آموزش کار با WordPress باید سه مرحله آموزش را دنبال کنید.

سپس در مرحله اول و پیش از هر چیز باید کار با پنل سایت، تولید و مدیریت محتوای سایت را یاد بگیرید.

مرحله دوم آموزش کار با وردپرس شامل نصب و راه اندازی امکانات دلخواه بر روی سایت است. مثلا اضافه کردن فرم هایی به سایت، تنظیمات بخش وبلاگ یا افزودن فروشگاه و امکاناتی مثل این ها در مرحله دوم انجام می شود.

سومین مرحله در آموزش کار با وردپرس به قالب و ظاهر سایت اختصاص دارد. نصب یک قالب مناسب برای حوزه کاری مورد نظر، افزودن المان های دلخواه به صفحه و طراحی صفحه های سایت در این مرحله از کار با وردپرس سفارشی سازی می شوند.

برای آموزش کار با وردپرس رایگان و شروع یادگیری در پایان همین آموزش یک منبع خوب به شما معرفی می کنیم. با آموزش معرفی شده می توانید این مراحل را فقط در 3 روز یاد بگیرید.

آموزش کامل وردپرس به زبان فارسی

آموزش کامل کار با وردپرس فارسی در 3 روز (دانشگاه وردپرس)

برای طراحی سایت بدون کدنویسی و کسب درآمد از وردپرس نیاز به آموزش کامل وردپرس دارید. منظور از آموزش کامل کار با وردپرس این است که کار با قالب و افزونه های متنوعی را یاد بگیرید.

افزونه های وردپرس امکان اضافه کردن هر نوع امکانات جدید به سایت را فراهم می کنند. با نصب هر افزونه جدید گزینه ها و تنظیمات زیادی به سایت اضافه می شوند که کار کردن با این امکانات مستلزم آموزش کار با آن ها است.

همچنین هر قالب وردپرس که برای سفارشی سازی ظاهری سایت نصب می کنید امکانات فراوانی به سایت شما اضافه می کند. بخشی از امکانات قالب ها برای سفارشی سازی ها ظاهری سایت هستند که اکثر کاربران با آن آشنا هستند. مواردی مثل تغییر رنگ، فونت، اندازه نوشته ها و... در این دسته هستند.

اما بخش مهم دیگری که قالب های حرفه ای به سایت شما اضافه می کنند امکانات طراحی سایت بدون کدنویسی است. به کمک این ویژگی می توانید تک تک المان های روی صفحات را شخصی سازی کنید. حتی این امکان را دارید که المان های دلخواه را روی صفحه بچینید. اگر بخواهید در بخشی از صفحه یک اسلایدر استفاده کنید و زیر آن بخشی شامل متن و جدول داشته باشید یا لیست قیمت و تعداد پروژه های خود را در سایت نمایش دهید هیچ محدودیتی ندارید.

اگر بخواهید یک وردپرس کار حرفه ای شوید و از این حرفه کسب درآمد کنید نیاز به آموزش های حرفه ای دارید. آموزش کامل وردپرس شامل یادگیری و کار با انواع قالب و افزونه های حرفه ای در موضوعات مختلف می شود. یعنی باید یاد بگیرید و به این تسلط برسید که بتوانید هر نوع سایتی را با هر نوع امکاناتی و هر نوع ظاهر دلخواهی طراحی کنید.

آموزش وردپرس با دانشگاه وردپرس

سایت دانشگاه وردپرس که خیلی از کاربران با نام یونی وردپرس نیز می شناسند مرجع آموزش وردپرس در ایران است. آموزش کار با وردپرس در این مرجع کاملا سطح بندی شده از مبتدی تا پیشرفته تنظیم شده اند و از هر سطحی از آموزش که نیاز داشته باشید می توانید یادگیری را شروع کنید.

آموزش های مبتدی و مقدماتی وردپرس در سطح صفر از آشنایی با پیش نیازهای راه اندازی سایت بدون کدنویسی شروع می شوند. در این سطح حتی اگر هیچ دانشی در مورد طراحی سایت ندارید و نمی دانید از کجا شروع کنید با همه موارد ضروری آشنا می شوید. سپس به کمک همین پیش نیازها سایت خود را راه اندازی می کنید و مدیریت سایت را برای شروع کار یاد می گیرید.

آموزش وردپرس سطح متوسط نیز شامل آموزش کامل وردپرس و کار با بخش های مختلف سایت است. تولید و مدیریت محتوای حرفه ای و نصب قالب و افزونه های مختلف و کار با امکانات جدید سایت که با نصب قالب و افزونه ها به سایت اضافه می شوند.

آموزش های حرفه ای و فوق پیشرفته طراحی سایت بدون کدنویسی شما را در رسیدن به سطح یک وردپرس کار حرفه ای هدایت می کنند تا از مهارت وردپرس بتوانید کسب درآمد کنید.

آموزش کامل کار با وردپرس فارسی در 3 روز (دانشگاه وردپرس)

دوره آموزش قدم به قدم دانشگاه وردپرس هم اکنون رایگان شده است. برای شروع کار با وردپرس و رسیدن به سطح فوق حرفه ای در طراحی سایت بدون کدنویسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یادگیری را همین امروز و کاملا رایگان شروع کنید.

لینک شروع آموزش وردپرس در دانشگاه وردپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش