استاندار قزوین: تصمیمات مدیران باید عرضه و تقاضا را به تعادل برساند


استاندار قزوین: تصمیمات مدیران باید عرضه و تقاضا را به تعادل برساند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: مسؤولان این استان باید دقت کنند در برنامه ریزی و سیاست گذاری در تنظیم بازار میزان و عرضه و تقاضا را به تعادل برسانند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: مهم‌ترین اقدامات این استان در این روزها توزیع برنج، گوشت قرمز و مرغ در بازار است که باید به تعادل در بازار منجر شود.

وی بر لزوم برخورد قاطعانه با فروشنده گان کالاهای بیش از نرخ مصوب تاکید کرد و گفت: از آنجایی که قیمت‌های جدید اعلام شده است، بنابراین هیچ کالایی در بازار نباید بیش از سقف مجاز تعیین شده به فروش برسد و لازم در این رابطه تعزیرات و دستگاه قضایی با قاطعیت با متخلفان برخورد کند و اجازه ندهند عده‌ای چوب لای‌ چرخ اصلاحات اقتصادی بگذارند.

اعلایی اضافه کرد: با توجه به شروع فعالیت کارگران فصلی و همچنین مدیریت احتمالی مردم در هزینه یارانه‌ها با افزایش تقاضا برای نان روبرو هستیم که باید سامانه هوشمند نظارت بر نانوایی‌ها تقویت یابد و روزانه با کمک پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی چندین مرتبه بر کار آن‌ها نظارت شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای خروج نان از استان باید برنامه‌ریزی کرد و اجازه نداد تا نان به شکل بسته ‌بندی به استان‌های دیگر ارسال شود، حتی لازم است که برای فروشگاه‌ها نیز در مورد فروش نان بسته بند برنامه ریزی کرد.

اعلایی یادآور شد: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه دارای تاریخ انقضا هستند باید برای بازگشت سریع آن‌ها به چرخه توزیع و مصرف برنامه‌ریزی کرد.

این مسؤول تاکید کرد: تامین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی با حمایت جهاد کشاورزی، صمت و بانک‌ها باید هرچه سریع‌تر محقق شود تا تولیدکنندگان دام و طیور با آسودگی خاطر کمتری وارد عرصه شوند.

اعلایی یادآور شد: خوشبختانه ظرفیت‌های ذخیره سازی استان قزوین در کالاهای اساسی افزایش یافته است و همچنین ظرفیت ۷۰۰ تن شیر برای صنایع فرآوری می‌تواند بخش اعظمی مطالبات این حوزه را برطرف سازد.

استاندار قزوین به کاهش نرخ تورم از ابتدای شروع دولت اشاره کرد و گفت: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم با وجود کارهای بسیار در حوزه اقتصادی دشمن همیشه درصدد بوده که آن را وارونه نشان دهد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین بیان داشت: از زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد عرصه اقتصاد شد تمام نظام اقتصادی به هم ریخت، اکنون دولت به دنبال پیگیری روند اصلاحات اقتصادی است و یارانه‌ها تنها مورد در این روند نیست بلکه مواردی مثل منابع بانکی، شفافیت و کنترل نقدینگی و غیره با هدف منفعت مردمی در دستور کار قرار دارد.

اعلایی خاطرنشان کرد: شرایط سابق یارانه به نفع تولیدکنندگان خارجی، سودجویان، قاقچیان و فرصت طلبان بود و هیچ حس امروز به آن نظام اقتصادی رای مثبت نمی‌دهد.

وی از اقدامات صورت گرفته تمامی دست اندرکاران استان در راستای تنظیم بازار و اصلاح نظام هدفمندسازی یارانه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

تشکیل ستاد بازرسان کالاهای اساسی استان قزوین

میثم پیله فروش معاون امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: ستاد بازرسی بر کالاهای اساسی در استان تشکیل شده و گروه‌های جهادی نیز به زودی به تیم‌های صمت و جهاد کشاورزی ملحق می‌شوند تا بازار آرامی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی