قیمت مرغ در قزوین نسبت به روز گذشته 8 هزار تومان کاهش یافته است


قیمت مرغ در قزوین نسبت به روز گذشته 8 هزار تومان کاهش یافته است

قزوین-ایرنا-مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: قیمت مرغ نسبت به روز گذشته 8 هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر میزان مرغ در این استان فرا تر از حد نیاز می باشد.

کیوان لشگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر در بازار قزوین هیچ کمبودی در خصوص مرغ وجود ندارد و با توجه به افزایش میزان تولید برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران به فکر صادرات مرغ به استان های همجوار هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته، میزان مصرف و تقاضا نیز کاهش یافته است. و اگر مسئولان امر، اجازه صادرات مرغ به سایر استان ها را ندهند، مرغداران متحمل ضرر و زیان های بی شماری می شوند.

وی همچنین گفت: در سال جاری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

لشگری اضافه کرد: ظرف دو تا سه روز آینده در استان شاهد مرغ مازاد خواهیم بود و به قطع قیمت نیز کاهش پیدا می کند چرا که عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت می باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: قیمت مرغ در روزهای گذشته، منطقی نبود و با توجه به مازاد بودن آن، طبیعی بود که امروز با کاهش همراه باشد.

لشگری همچنین اظهار داشت: مردم در شرایط فعلی نگران افزایش قیمت ها هستند که نباید این نگرانی را نداشته باشند چرا که در استان کمبودی نداریم و به میزان کافی مرغ وجود دارد و از همین رو شاهد کاهش قیمت ها هستیم.

دولت به فکر مرغ های مازاد باشد

منوچهر شعبانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران شهرستان قزوین نیز گفت: تولید مرغ در شهر قزوین بیش از نیاز است و روزانه ۲۰۰ تن مرغ تولید می‌شود که از این میزان ۱۰۰ تن در سطح استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا در حال حاضر با انباشت مرغ مواجه هستیم و دولت باید برای جلوگیری از ضرر مرغداران به فکر چاره ای برای مرغ های مازاد باشد.

وی با بیان اینکه، قیمت توزیع مرغ در قزوین کمتر از مصوبه در حال انجام است، یادآورشد: مقرر شده مرغ در بازار امروز با قیمت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار توزیع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر